Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 1571 ggr
MammaL
0

Snyggingen bobo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer 2 bilder på min snygga kille Bobo. Jag lämnade in honom på kloklippning men bara hälften blev gjort pga av att personalen felade…så imorgon ska han in igen==) Men han är så fiiiin min kille.

[iurochskur]
0

Han är fin, trist att dom klippte fel….sånt som händer dock.

Puss

MammaL
0

Men det är inte kul att det händer inför utställning.

[iurochskur]
0

#2 Vet det. Alternativet är att jag kommer imorgon och tar dom sista i alla fall. Jag har en likadan klosax och om du håller som jag gjorde igår ska det gå bra.

Royalz
0

Varför lämnade du in honom till en djuraffär för att klippa klorna? Jag tror ju knappast dom klipper något bättre än vad du själv skulle gjort :-)

Carjos
0

Ja säger detsamma varför inte klippa själv?

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

[iurochskur]
0

Antagligen för att det är svårt att hålla samt klippa då dom ju gärna drar in tassarna. Jag lämnade själv in två hamstrar eftersom jag inte kan både hålla och klippa samtidigt. Inget fel i att ta hjälp av andra.

MammaL
0

Är det fel att bry sig om sina djur?

Royalz
0

Jag tänkte mest att föder man upp och till och med är registrerad så borde man ju kunna klippa sina hamstrars klor själv.

[iurochskur]
0

#8 Jaha, visste jag inte att man borde kunna. Haha…så petigt är det väl inte att någon annan sköter det? Eller kan man inte vara reggad om man inte vill klippa klorna själv?

MammaL
0

Royalz jag ber dig lägga ner. Du har inget för att hålla på och klanka på mig för jag tar inte åt mig och det biter inte på mig. Jag har en massa som jag tycker är fel  som andra gör men lägger ingen energi på småsaker utan lägger den istället på positiva saker. Och helst inte på att någon bryr sig om sina djur. Gud…finns en hel del annat att lägga sin dåliga energi på. Vänd dig till någon annan som tar åt sig det gör iaf inte jag.

Odette
0

Klippa klorna sj/lr inte= petitess…

Jag har själv aldrig behövt lämna in djur för det ändamålet men näe- knappast där jag "dömer" ett kunnande.

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

MammaL
0

#11: Precis en liten småsak.

Shjimm
0

det är hemskt vad dvärghamstrars klor växer! har ju bara haft guldar förr och aldrig behövt klippas där inte Obestämd vi provade med att ha stenar i buren men det gjorde ingen skillnad, så sambon var finurlig och satte upp sandpapper på väggen där de brukar stå och hoppa när de vill ut! så framklorna fixar sig självt, och bakklorna är inte lika svåra att klippa själv tycker jag Skrattande

[iurochskur]
0

#13 Det var ett smart tips.