Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 2931 ggr
Minitassen
0

Döende hamster?

Min gamling Cipper, över 2 år är sjuk.

Hans öron är blodiga innuti, med svarta prickar i öronen..
och under hans armar, i armålorna typ, "hänger" det röda påsar kan man säga, och han verkar vara som vanligt.. fast tröttare Rynkar på näsan

Om det inte blir bättre går jag till vet på Onsdag, vet ni vad som kan ha hänt min Cipi?:(

Roxie
0

Tycker nog du ska ringa veterinär direkt.

// Sofia

Minitassen
0

#1 Javisst det kan jag göra, men måste hitta upp numret först……….

UlrikaD
0

Det där låter ju som om han varit dålig länge, ingenting som hände över en natt. Det låter ganska illa tycker jag och hade han varit min så hade jag nog redan suttit hos veterinären. För några dagar sedan.

Minitassen
0

Jag ska iallafall till veterinären idag!

Minitassen
0

GAAAH, inom MINDRE än 45 minuter står jag hos veterinären med svaret!

Är nervös!!

Gissa vad det kostar? 50 kr Tungan ute
men jag vet ändå att han kommer avlivas, cipper. :/<3

Roxie
0

#5 Hur kan du veta det?

// Sofia

SweetCheeks
0

Men liten då. =/

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Minitassen
0

#6 Det ser verkligen alvarligt ut…

#7 Jo.. om en halv timme ska jag va där.. känner mig så tung, just nu..

Geishas
0

#3 på dvärgar, speciellt vintervita och campbells så kan det gå över en natt från att se fullt normalt ut och för att nästa dag se ut som hamstern är döende.
Jag har dock bara sett detta på kraftiga djur samt djur med diabetes.
Själv låter jag alltid ett sådant djur få somna in.

Lotta

Minitassen
0

GODA NYHETER!

Hon var superduper snäll! Och Cipper fick överleva! :) Han var pigg och så men hon skulle forska vidare på saken :) Och vi fick betala en vääldigt liten summa Flört

SweetCheeks
0

#10 Hoppas att det löser sig för lillpojken nu och att han inte lider i sitt nuvarande tillstånd.

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

UlrikaD
0

Men om han var så jättesjuk, vad var då felet med honom? Vad gjorde ni, fick han nån medicin?

Roxie
0

#10 Vad trodde veterinären att det var? Skickade hon hem er utan medicin eller något alls?

// Sofia

Saiipz
0

När vi avliva min lille prinz, så grät jag skitmkt, men då efter sa hon att de inte skulle behöva kosta ngt för mig.

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

Roxie
0

Vad det kostar har väl egentligen ingen betydelse. Så länge hamstern får den vård som behövs.

// Sofia

Saiipz
0

Japp. jag vet.

Grattis, o hoppas han klarar sig!

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

Minitassen
0

Jag överdrev nog faktist lite när jag sa att han var väldigt sjuk, iallafall så berättade veterinären att hon skulle kolla vidare på bakterierna som var på det "utsatta" stället iallafall. För övrigt så sa hon att det såg fint ut. :)

[GeeGee]
0

Vilket djursjukhus var ni på?

Minitassen
0

#18 Hon heter iaf Ylwa Anesten ;)

[GeeGee]
0

Men du vet väll vad djursjukhuset heter? Aja, det jobbar ingen sån på mitt jobb i alla fall =)