Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1503 ggr
numnumnum
0

sladdar farliga ?

är sladdar farliga för hamstern om den råkar gnaga på den när den inte är inkopplad i väguttag.Obestämd

Roxie
0

Nej, inte sålänge den inte sitter i vägguttaget ;) Visserligen inte så bra om hamstern får i sig metall och gummi..

// Sofia

SweetCheeks
0

Förutom att det är koppar i sladden som de kan "sticka" sig på är det förhållandevis ofarligt. Däremot kan det bli mycket farligt för dig om du kopplar in sladden när hamstern har gnagt på den.

En datorladdare brukar också kunna försörja datorn en liten stund efter att den kopplats ur väggen så den är inte helt utan elektricitet så snart den kopplas ur.

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

numnumnum
0

tack för alla svar, då kommer jag låta henne springa fritt i mitt rum när all sladdar har vart utdragna i en timme innanGlad

TildaH
0

Fast de är ju inte bara farligt för hamstern, de kan ju förstöra en sladd så att "apparaten" inte går att använda efteråt

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

numnumnum
0

tar den risken då jag kommer sätta upp videkassetter föra allt som den ska få gå in till

SweetCheeks
0

#5 Kontrollera alla sladdar noga efter att du satt in henne och innan du sätter in någon av sladdarna i väggen.

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

TildaH
0

#5 Är det en guldhamster, då kan jag förvarna dig att kassettband inte hjälper särskilt mkt, de klättrar över allt som är under 20cm, ibland även högre om de får fästeFlört

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Odette
0

Jag har varit med om det mesta genom åren, vad gäller gnagare och sladdar.. och jag rekommenderar varmt att man drar ur alla befintliga sladdar - OCH hänger upp dem om det går, alternativt att man skaffar sladdskydd (finns att köpa såna man fäster längsmed golvlisterna).
På så sätt kan man skydda även de sladdar som inte går att hänga upp hur som helst- och så får man en chans att se om hamstern har varit där och gnagt.. tja, då vet man att man ska vara extra uppmärksam.

De är tåliga djur, men är olyckan framme och man råkar dra ut en sladd nån gång så kan man aldrig vara säker..

Sen är det ju inte det bästa att utsätta sig själv för ev. elchock heller hehe ^^

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_