Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödninghybrider
Läst 3192 ggr
[Linnea96]
0

Min hamster var ingen hane :/

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag köpte en HONA i en djuraffär (dvärghamster) och dom sa att det var en tjej , så när jag hade haft hon någon månad skulle jag para henne så jag lämnade henne till en tjej som hade en hane och dom skulle då paras dom slogs så min hamster var medvetslös när vi hämtade henne då sa tjejen att det var en kille :/ men han överlevde trots dom hemska skaderna det tog 2 veckor innan han började gå eller röra sig :/ så han fick heta Elon .

werali
0

Stackars liten… =( Tur att han piggnade till!

Vi köpte en hamster för två veckor sedan och i djuraffären sa de att det var en tjej, men efter att ha lagt upp bilder här på forumet så säger många att det är en kille…Obestämd Har lagt upp fler bilder idag och hoppas att jag kan få hjälp med könsbestämning!

[Linnea96]
0

det är sjukt :/ men han är jättefin kan lägga upp en bild på hur vi handikapp anancerade buren

TildaH
0

Visst synd/typiskt att djuraffären sa fel. Men ni skulle ha dubbelkollat innan ni ens kom på tanken att släppa ihop den med en annan hamster.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

[Linnea96]
0

#3 ja det gjorde jag jag stack till djurafärren en gång till och dom sa att dom var helt säkra på att det var en tjej:/

EternalWinter
0

Synd om hamstern, men jag tycker att om man ens funderar på att börja avla så bör man kunna skilja könen själv.

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

UlrikaD
0

Tror att #3 menade att man ska kolla själv och inte fråga någon annan. Och jag håller helt med.

TildaH
0

#4 Eftersom ni kände er redo att börja med avel så tycker jag nog att ni borde ha lite bättre koll själv. Nåja, gjort är gjort o ni vet väl bättre nuGlad

Jäkla knäpp affär i alla fallObestämd

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

[Linnea96]
0

men jag har alltid sagt att det var en kille men ingen trodde mig :/ .

EternalWinter
0

#8 Så varför försökte du para den om du trodde att det var en kille?

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

[Linnea96]
0

för att alla övertygade mig om att det var en flicka

Odette
0

Tyvärr kan man inte lita på djuraffärer vad gäller vissa saker. Mycket trist att man inte får de kön man ville ha.. många som får hem honor får även en drös med oberäknade ungar då en del honor blir parade i affären eller hos grossisten. De har ju ingen koll på könen, eller ens när djuren blir könsmogna så de får sitta ihop bröder/systrar, mamma/söner osv många gånger.

Innan man ens funderar på att ta en kull så måste man kunna avgöra själv vad det är för kön, din kille kunde ju ha fått sätta livet till.. Men som sagt, lite inte på djuraffärer..
Å läs på mer om avel innan du försöker nästa gång :)

Mycket söt pojke må jag säga! Glad

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Shjimm
0

jag förstår inte varför man skulle vilja berätta detta på ett forum..

BMEXX
0

#12 det är väl bra att komma med olika händelser/olyckor för att andra kan ta till sig det med. T.ex det kommer ju många nya och mer oerfarna medlemmar hit så det är ju bra att visa hur det kan gå.

Som några har sagt innan, läs på till nästa gång, massor! och träna er på att kunna skilja könen åt.

Lycka tilll med tösen iaf:D

// Pabblo