Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningvintervit
Läst 3721 ggr
liza00
0

rysk vintervit m teckning?

har en liten dvärghamster som har färgen agouti med teckningen mottled.(vad jag tror)

kan ryskvintervit vara så eller är det en Hybrid?

kollar man på shf så verkar det vara så att bara cambells har tecningar inte rysk vintervit

SweetCheeks
0

Det skulle ju kunna vara så att det är en vintervit i vinterpäls. Har hen stått mörkt eller kallt?

Har du försökt skaffa sällskap till den lille? Hur gammal är hen?

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

liza00
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

så här ser hon ut

liza00
0

dom sa på zoo att hon är född i juni,fanns bara hon kvar och ska försöka hitta henne en kompis :)

SweetCheeks
0

Åhå, vilken snygging men hon ser ju onekligen tecknad ut snarare än att det skulle vara vinterpäls… Dock har jag inte vidare stor erfarenhet av något av dem så någon annan kan nog säga mer säkert om det är en teckning eller fläckar på grund av ofullständig vinterpäls.

Vet du säkert att det är en rysk vintervit?

Enligt den här artikeln finns det vittecknade vintervita men de räknas mycket riiktigt som hybrider: http://hamster.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=40993928-5ff3-44fd-8da6-364dc4b5b44a&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ArticleGroup [10-08-23]

Dock tycks teckningen vara recessiv och inte dominant som hos campbells. Har du någon aning om vad hon har för föräldrar eller varifrån hon kommer?

Jag rekommenderar att du köper en liten 4-veckors hona till henne. Glad

Tilda

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

SweetCheeks
0

Lägg gärna upp fler bilder och om det är ok får du mycket gärna lägga upp dessa i tråden för artikelbilder. Glad

Tilda

Carjos
0

#4 Ja jag har haft sådana och testparat dem och genen var recessiv så det är en ny vitteckning och inget från Campbells, när jag skrev artikeln så var de inte godkända av SHF utan sågs som hybrider. Vet inte vad som sägs om dem numera.

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

liza00
0

nja vintervit päls tror ja inte det är,hon är dessutom helt vit under magen

liza00
0

jag kan lägga upp fler bilder,min kamera är ju inte den bästa men kanske kan få till nån bra.

SweetCheeks
0

#7 Kan det kanske vara så kallad imperial? Skall tydligen fungera lite som vitmagat hos guldhamster.

Tilda

liza00
0

#6 va dina oxå vitmagade,en bild då hon badar i sin Sand,lite suddig dock

liza00
0

#5 ta dom bilder du tycker ser bra ut :)

liza00
0

en till

liza00
0

liza00
0

liza00
0

sista :)

Carjos
0

#10 ja de var de, oftast gör viteckningarna att magarna blir vita, gäller alla hamstrar

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com