Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 2692 ggr
Annisch
1

Hage i trä

Har ett projekt på G nu, ska bygga en hamsterhage. Har fått lov att välja vad jag vill från ett par vi känner, som har en lada med stora brädor/skivor/plattor osv osv..

Den måste stå stadigt, så man inte behöver vara orolig för att den ska rubbas/gnagas sönder, och den ska ev. sättas ihop med gångjärn senare. Men först måste jag välja vilka skivor det blir.

Och nu undrar jag lite snabbt: Vad för trä skulle ni rekomendera för en sånhär hage?

Vilken höjd och tjocklek ? (med höjden räknar jag med att en guldhamster inte ska kunna rymma)

tacksam för snabbt svar! Glad (måste lixom välj nu, hehe. ursäkta om inlägget blev rörigt.)

Tinwe
0

Detta undrar jag med! Ska bygga två hagar men velar oxå mellan material… ;/

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Annisch
0

Nu har vi kollat p? massa olika.. Hittade tillslut en som var lagom tjock, i ungef?r s?nt material jag letat efter :). De ?r f?rdigskurna ca 29 cm h?ga skivor. Skulle det bli nog h?gt och rymningss?kert f?r ?ven en guld tror ni? ;)

TildaH
0

Jag har tunna spånskivor, är egentligen lock till lastpallar, höjden är 40cm (jag är lite nojig, o vill inte att de ska träffasFlört)

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Roxie
0

Jag behöver köpa nya brädor/skivor. Var lite optimistisk när jag köpte 23cm höga brädor Oskyldig

// Sofia

Annisch
0

Oj, #2 var mobilens fel.. /:

#3 Men det låter ju som en bra höjd, det bästa är ju att vara på den säkra sidan! ;) Hur tjocka är de skivorna? Och har du gångjärn på dem?

#4 Hehe mja, då får man kanske räkna med en rymning.. ;) Men till dvärgar funkar det ju! :)

Annisch
0

Sitter ännu och funderar, funkar det bra med 30 cm..? Mätte lite mer exakt, och de är iaf 30 cm. Vad tror ni? Obestämd

Om jag inte ställer några höga leksaker i närheten, kan det funka då? =)

Tinwe
0

#6 Utan höga leksaker så tror jag det fungerar :D

Jag ska lätt ha 40 cm när jag gör hage… haha jag är så nojjig =D

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

TildaH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Tja, de är under ½cm, men jag har ingen hage, utan jag har delat mitt rum på mitten, så jag har två 40cm skivor med ett pianogångjärn på mitten, så ställer jag upp de o vips har jag två hagar på ca 1,5*1,5mGlad

Bilden föreställer ett elementsskydd, men de är samma typ av skiva o samma höjd som avdelaren.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus