Fröblandning
Det har blivit lite ändringar så jag hämtar den lille i eftermiddag istället. Jag får visserligen lite mat med men efter att ha läst lite här så verkar det vara bäst att blanda egen fröblandning.
Jag har köpt Hamster crispy som bas. Att blanda i har jag köpt: Undulatfrön, puffat ris, ärtplattor, torkad banan, ''morotsflis'' och gröna och oranga kroketter. Är det bra? Något mer jag bör ha i? Något jag ska ta bort?
Och man ska ju vänja dom vid det nya fodret successivt. Ska jag ta hälften gammal mat och hälften ny i början?
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
Vad roligt det är att se nya hamsterägare som läst på om djuret innan det skaffas :) stjärna i kanten för det!
Den blandning du tagit upp funkar kanon! Jag blandar även i torrfoder för kattungar, för att vara säker på att mina hamstrar får i sig tillräckligt med protein.
// Sofia
Haha vad bra :D
Vilken kattungemat, typ Royal canin eller hills?
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
Ja precis :) jag tror att jag har eukanuba nu. Annars brukar jag ha royal canin :)
// Sofia

De fyra olika sädeslslagen är bra att ha i. Man kan göra den enkelt genom att gå och leta i hyllan där olika müslipaket står. Mitt hemmagjorda Foder baserar jag på KRAV-märkt mülsi. ^^ Och se upp med att ge för mycket torkad banan om den är i sockerlag. Det blir lätt för mycket av det goda (söta) och speciellt dvärghamstrar har lätt att få diabetes.
Lycka till !
Mvh Ellenfyrkant