Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1308 ggr
Natalinas
0

Dvärghamster

Jag ska få hem 2 dvärghamstrar från Anna med Curlys uppfödning och undrar hur många dvärgisar kan man ingentligen ha tillsammans ?

Kram Nathalie  :D

Tack för svar i förhand ;)

Roxie
0

Vad är det för dvärghamster?

// Sofia

Natalinas
0

OJ finns det olika raser också :P Kan bara om guld :P men säger det här dig något ?  Sapphire     ?

Roxie
0

Antar att det är Rysk Vintervit du menar :) Vet faktiskt inte hur många man kan ha tillsammans =/

// Sofia

Natalinas
0

Aa juste en rysk vintervit :P haha måste npg läsa på lite om raserna haha.

Hmm, okej. Då håller vi tummarna att någon annan vet:)

Men ska man tänka på något med just dvärg har ju massa guldhamstrar och har haft en dvärg när jag var liten. Men kommer inte ihåg om dom ska ha någon speciellt elle så ?

Odette
0

Jag törs nästan garantera att uppfödaren har koll på hur de ska skötas å kan svara på alla dina frågor! ;)
Läs olika trådar här och på SHF, samt Shf's forum.. du kan hitta en hel del bara genom att läsa gamla trådar, olika artiklar osv.

Hur många vintervita man kan ha tillsammans beror väl först och främst på individerna, alla tycker inte om alla och det är inte alltid de accepterar varandra livet ut.. sen är det ju en fördel att ge dem gott om utrymme. Stor och rymlig bur/akvarium med rolig och intressant inredning kan vara en fördel, oavsett antal. Men Vintervita är mer familje-flock djur eller vad man ska kalla det..
I det vilda håller de ihop familjevis, så det är störst chans att de fungerar bra ihop om de är släkt. Dvs mamma/dotter, eller kullsyskon etc.

Men skulle tro att mindre grupper eller att ha dem parvis (av samma kön) är det ultimata.

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Natalinas
0

okej tack så jätte mycket! :) Ni är urgulligt :)