Hamster iFokus

Hamster

Etikett: off-topic
Läst 2426 ggr
Mexxie
0

Okej, jag ska ändra på mig.

Okej det här är OT men det kräver en egen tråd för att uppmärksammas.

Det är lätt att missförstå andra och om man säger något så får man ta för givet ibland att man får kommentarer om detta. Ibland försöker jag verka trevlig men det går inte alltid och folk tar det på fel sätt och då blir det en diskussion och ni vet att jag snart är 13 och alla har väl varit i den åldern själv blablabla så ja ni vet ju vad som händer då.

Men ibland blir jag rejält missförstådd, som tex. med ******* eller vad hon nu hette… (något på **** men exakt minns jag inte, ursäktaTyst) och det är jättejobbigt för det känns som alla går emot mig.

Har även fått pm ang adhd och det har jag alltså inte. Inte damp heller för den delen.

Men nu har jag startat en "diet", jag ska läsa igenom alla inlägg jag skriver en extra gång så att inget kan uppfattas som stötande mm vad vet jag men typ elakt eller så.
För alla vet ju att jag inte alltid är sur.

Och det ska inte hända mera. Bara att… tja jag har det lite jobbigt hemma just nu också. Inget jag svarar eller diskuterar om men så är det.

Jag är hemskt ledsen över detta men om det händer igen så lovar jag att lämna iFokus. Synd nu för första gången jag ska bli Medarbetare som jag verkligen sett fram emot men nu efter det här meddelandet så vet jag inte om jag fortfarande kommer få bli det hur mycket jag än vill.

Känner ni er sårade mm så får ni gärna skicka ett pm.

Vill inte att ni tar detta i trådar, det hjälper inget.

Vore bra om den fick vara kvar ett tag, jag kan meddela när jag vill ta bort den om det är ok.

Tazzar
0

Redigerade bort namnet på medlemmen du skrev lite om. Glad

Mexxie
0

#1 Men varför? Det var inget elakt utan mer som en ursäkt.

[Cavalli]
0

Starkt att skriva den här tråden. Lär nog få någon att ändra uppfattning om dig (jag tillexempel), när du tagit åt dig av vad folk har sagt. Du verkar genast som en genuinare och trevligare tjej :)

Sen är ju internet ett ultimat ställe att bli missförstådd på. Sarkasm eller dåligt siktade skämt blir inte lätta att tolka genom text, så man måste vara övertydlig med allting. Bäddat för intriger helt enkelt.

Imasy
0

Inte ska du väl känna att du måste avsluta ditt medlemskap bara för att man blir oense.

Inte heller ska man behöva få pm med elak innehåll, som i ditt fall att du skulle ha damp eller adhd. Det finns möjlighet att få sådana avstängda, ifrån sin egen sajt att de aldrig kan kontakta dig mer, och ibland även ifrån hela iFokus.

Oavsett vad som händer med dh-sajten, om du skulle bli Medarbetare där eller någon annanstans, så ett litt råd i all välmening: lär dig ta skit.

Som värd/medarbetare får man otroligt mycket skit, och kan man inte skaka av sig det så tror jag att man kommer må ganska dåligt.

Inne här på sajten är det och har väl varit relativt harmlöst. Visserligen blev jag kallad för "bitterfi**a" förra veckan eller något.

En annan medlem på HiF med skrivförbud bad mig att dra åt helvete. Tackade visserligen för erbjudandet, men avstog från att besöka medlemmens hemtrakter ;)

Satte ett skrivförbud idag inne på katter.ifokus. Så idag har jag bland annat blivit kallad för diktator och nazist. Just detta med diktator/nazist är väldigt vanligt förekommande ifrån missnöjda medlemmar.

Personligen så tycker jag det är väldigt nedlåtande mot förintelsens offer, eller mot tex de förtryckta kineserna att jämställa forummoderering med både nazism och diktatur. Det vi gör här är inte ens en fis i rymden mot vad dessa människor fick gå igenom eller den verklighet de lever i nu.

Inne på en annan kattsajt hade vi ett riktigt drygskåp som höll på att bråka med oss i ett års tid under flera olika alias. Denne medlem svängde också runt med nazist-grejen. Och en himla massa andra fula ord.

Så ja, kan man inte låta det rinna av en så kommer man nog må ganska dåligt.

Minitassen
0

Fast den åldern vi är i nu, ja ni vet .. så är det att det sitter fast ett tag saker som man blir kallade…

Mexxie
0

#4 Men nu har jag sagt att jag ska ändra migCool

Jag ska bara lugnt glida in här och den som säger något elakt får helt enkelt räkna med att inte få något svar alls. Jag har lärt mig något!Glad

Men man har ju en helt annan "status" som värd/medarbetare också.

Imasy
0

Hehe, tro mig, den "statusen" betyder inte ett skvatt när man stöter på en pajkastare ;)

Mexxie
0

#7 hahahahah så sant!

Aja vi får hoppas på det bästa, att jag fortfarande får bli Medarbetare för det vore kul (om en DHiF kommer)

Minitassen
0

#8 Du får fortfarande vara Medarbetare, helt klart :) Har pratat med henne, klart du får vah ^^

Ebba-A
0

#8 och #9 Sen ska ni vara väl medvetna om att det inte är en dans på rosor att vara Medarbetare. Det är ju en hel del ansvar, och ibland kan man få säga till på skarpen och få mycket skit. Det tar tid, kunskap och engagemang. Artiklar ska skrivas, saker ska hela tiden ordnas. Jag har varit Medarbetare på flera sajter sen 1½ år tillbaka, och vid flera tillfällen har det blivit för mycket att ha koll på (dock var det vid tillfällen när jag var Medarbetare på 3-4 sajter samtidigt).

Vill absolut inte avskräcka er, det är bara så att många tror att man inte behöver göra så mycket och vill ha det för att få just högre status.

Värd på Choklad iFokus

Mexxie
0

#9 Har du pratat med henne om det här?

Förresten vet du vilka andra som ska va?

Minitassen
0

#11 Hon är inne på HiF nu :) Ja, jag vet vilka som ska vara =)

BMEXX
0

Snällt av dig att be om ursäkt:) inte för att jag tycker du har varit så hemsk förutom tjafset som skedde i en (harkel) vis tråd. Man måste ju tänka på att folk kan ju mena saker på olika sätt. Svårt att visa vilket humör man är på mm.

Ett tips, känner du att du börjar bli galen/tokig på någon kommentar eller medlem. Låt det vara bara.Tungan ute

Fast pm.en som du fick angåenda adhd med mera var väldigt onödigt. Tänk om det faktiskt hade varit så att du hade det.. SUCK!

// Pabblo

Imasy
0
  • Du kan dra åt helsicke.
  • Hm, påminner inte de om en styrelse som fanns förut? Jag tror han som bedrev det kallades Adolf?
  • Jag vet mycket väl vem Adolf Hitler var, men det jag syftade på var att du tydligen förespråkar ett av hans arbetsätt; dom som inte är med honom ska tystas
  • Bryr mej knappast. Hoppas du får en riktig dålig dag och jul lille vän..
  • Därför att du är patetisk och samtidigt såå underhållande
  • En mer förening för inbördes beundran finns inte.

Detta var bara ett litet axplock ur min inkorg från missnöjda medlemmar. Ska jag fortsätta?

Geishas
0

#14 Visst är det roligt att vara ansvarig för ngt, missnöjda medlemmar är väl det roligaste som finns, eller inte…

Det viktiga är att försöka att inte ta åt sig alls oavsett vem som sagt vad. Vet man att man själv gör rätt för sig så behöver man ju inte bry sig i vad andra säger/tycker.

Lotta

Imasy
0

Ja det där jag radade upp var väl egentligen ingenting. En Medarbetare här fick höra fruktansvärt elaka saker att hon övervägde att sluta och blev jätteledsen.

En annan Medarbetare på en annan sajt med icke svenskt ursprung fick höra en hel del saker om sin nationalitet.

För att nämna några saker. De värsta sakerna står väl egentligen i trådar som är cencurerade/bortplockade, men de är jag för lat för att leta på ;)

Mimmz
0

#14 Oj :O Visste inte att folk var så fientliga här…
Och det där med hitler var ju lite mesigt… Tycker inte att du uppfattas sådan, verkar mer som om du vill hjälpa till så gott du kan, och påpekar gång på gång att du inte säger nej till det, bara att du också kan ha en åsikt, som alla människor får ha.

J*vligt onödigt att gå runt och kalla folk för ord… Alla som vet något om Adolf Hitler vet också vilken sjuk människa han var.
Och då är det f*n så onödigt och elakt att kalla Imasy för det.
Patetisk är hon inte heller, hon verkar ju bara vilja hjälpa till och få alla nöjda med den site som redan finns…

Gud vad trött jag blir ibland alltså…

Geishas
0

#16 jo då jag vet precis hur det är. Har ju varit med här ett bra tag och läst en hel del och ja vissa människor är underbara helt enkelt.

Sen håller jag ju även på med hundar och det är minst lika illa där.

Imasy
0

Ja nu var det ingen här som jämförde mig med Hitler utan på katter.ifokus.

De exemplen jag radade upp är från min moderering både här, på katter och hittekatter, så det är en blandad kompott folk i flera olika kategorier ;)

Mimmz
0

#19 Hehe, okej, men i vilket fall borde man inte kalla NÅGON för sånt…

Mexxie
0

#10 Ursäkta, men får jag fråga vad det inlägget har att göra med tråden? Jag vet att det inteär en dans på rosor och det har jag inte sagt heller…!Cool

Odette
0

#21 allmänt informativt menat som jag ser det.

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Mexxie
0

#22 Det kan man sägaCool

[Deleted Account]
0

De flesta på den här sidan tror att dom är bättre än andra :/ stå på dig!

Imasy
0

Det där var väl en onödig anklagelse?

[Deleted Account]
0

Inte alls, jag sa inte att alla var det :O håll ögonen öppna

Imasy
0

Nej, du sa inte alla men "de flesta".

Förstår inte vitsen med att dra upp en två månader gammal tråd för att nedvärdera flertalet av sajtens medlemmar?

Sådant betackar vi oss för.