Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1560 ggr
[Tovab]
0

Allt går år skogen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Börjar få nog av allt just nu, undrar hur det ska gå.

Det är bekräftat nu, Gnutta blev dräktig (hon syns det på väldigt sent, ca samma dag som hon ska föda) Hon har 2 stora knölar på magen, dock så har hon gått över 3 dagar tror ja Obestämd Min lilla, lilla älskade Gnutta..

Är så rädd att nånting ska gå fel, och att hon ska försvinna från mig </3 Hon är mitt allt, klarar mig verkligen inte utan henne. Och speciellt inte just nu, när jag mår som jag mår.

Hon har ju gått över så många dagar, är verkligen jätte orolig.. Gråter

UlrikaD
0

En hamster ska inte gå över så många dagar. Är du verkligen säker på att hon är dräktig?

[Tovab]
0

#1 Hon har blivit betydligt rundare runt magen, boar och grejar..Har det inte kommit nått imorron så åker jag till veterinären med henne. Så kan dom kolla säkert ifall hon är dräktig eller inte.

Det syns inte mycket alls på Gnutta, gjorde inte det när hon hade den planerade kullen heller, och då gick hon över 2 dagar har jag för mig..

Odette
0

De brukar ju vara så himla punktliga.. exakt vilket datum var det 16 dygnet?
Hon kanske bara är skendräktig, så hon ser tjock ut? :/

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

UlrikaD
1

Som sagt, tre dagar över tiden då är det någonting som är jättefel. Jag hade en hona som gick ett dygn över tiden och inte visade tecken, det var veterinären direkt.

Men därför undrar jag verkligen inte om hon kan vara skendräktig istället.

[Tovab]
0

#3 Hoppas det..Kommer ta henne till veterinären i vilket fall som helst för säkerhets skull. Och har ungarna fastnat så måste jag ju avliva henne..

Hjärtat mitt <3 hur ska jag nånsin kunna klara mig utan henne?

UlrikaD
1

Men grejen är att om hon har gått tre dygn över tiden och någon bebis skulle sitta fast så skulle hon inte må bra nu.

[Tovab]
0

#6 Fel av mig, ikväll så blir det 2 dagar över tiden..

Ja, du har rätt. men ska hålla ett hököga på henne =)

silo
0

Gick du till veterinären?

Odette
0

Har pratat med TS och det var falskt alarm *puh*

_

BMEXX
0

Så hon var bara skendräktig? isf huu!

// Pabblo

Odette
0

Ja, dom kan vara farliga på att luras ;(

_

silo
0

Oj, det var tur isåfall

Royalz
0

Är dom skendräktiga kan dom gå upp lika mycket och se dräktiga ut med bulor osv även fast dom bara är skendräktiga.

91Marran
0

vilken tur att det inte var någon fara.

Mvh
Mig

PawsOnPaws
0

Tur att inget hände ;)

[Tovab]
0

Ja, väldigt tur.. Har verkligen inte tid med nån kull just nu. Ska åka och köpa ponny, utbilda den och en massa. Så hade det krockat med skolstarten och allting Tyst