Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 2482 ggr
Nusse123
0

Bölder och sår, snabb hjälp tack!

Min lilla fina Ellie, bara några månader gammal, har blivit sjuk! Först var hennes kinder stora, jag kände på dom men ingen mat låg innuti. Men hon betedde sig normalt så jag väntade 2 dagar och det gick ner.

Men nu har hon fått liksom sår uppepå små bölder på magen. Dom sitter tätt, tätt från mitten av magen och uppåt. Ända upp till "halsen".Hon har börjat bli agressiv och bits och vill absolut inte inte bli uppburen.

De två sakerna kanske inte alls hör ihop men eftersom dom kommer direkt efter varandra misstänker jag det. Och eftersom det började i munnen tänker jag att det kanske kommer sig av att hon ätit något? Någon som vet något? Vad det är? Vad jag ska göra?Gråter

Självklart ringer jag vet om det inte blir bättre men jag upptäckte det precis så jag vill avvakta lite! Snälla hjälp, jag vill inte att hon ska må dåligt! <333

PS. för att ni inte ska fråga efter bild kan jag tillägga att det är under pälsen och det är svårt att fota samtidigt som man hjåller fast en krälande hamster och lyfter på pälsen…Flört

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

91Marran
0

ring veterinären direkt. en hamster kan fara till himmlen välldgit fort och det är dumt att vänta.

Mvh
Mig

UlrikaD
0

En hamster som ändrar beteende så radikalt mår inte bra. Det är deras enda sätt att tala om det på. Jag hade inte väntat och hoppats att det skulle bli bättre faktiskt, jag hade bokat tid hos vet. direkt i det här läget.

Bölder, sår och andra saker som inte hör hemma på ett djur uppstår ju av någonting. Det går tyvärr sällan över av sig självt.