Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 2004 ggr
[findusen]
0

är det ödet?

jag bestämde mig för ett tag sedan att om jag ska ha fler hamstrar ska det vara en vit långhårig,svartögd, satin hanguldhamster.. och bara den.

för ungefär en månad sen fick jag ta bort min egenuppfödda Elsie som fått en tumör i magen, och kände då att jag skulle lägga hamsteriet på hyllan ett tag, för jag har haft väldigt mycket otur med döda hamstrar senaste året, vissa av ålder och andra av olyckor eller sjukdom :S

men så föds det på mitt jobb (för 4 veckor sen idag) en kull guldar, som är barnbarnsbarn till min Clara som gick bort förra våren… o i kullen finns två långhåriga svartögda satinpojkar…. är det ödet? ska jag ha en av dom? hade egentligen tänkt ta ett litet break…men det känns liksom lite för bra för att vara sant…!

Michaela-N
0

go for it tycker jag :)

[iurochskur]
0

#1 Håller med! Bara och passa på om du tycker det känns rätt.

[findusen]
0

#1 & #2 det känns nästan så va? vi ska försöka hålla nere djurantalet här hemma men från 13 djur förra våren är vi nere på 7 nu, varav en är en riktigt gammal dvhamstertanta som troligtvis inte blir supermycket äldre… (och den enda hamstern jag har kvar) så jag får nog ta en titt på dom små idag vilken jag kan tänka mig…. har ju redan ett namn dessutom, det ska man aldrig ha^^ då hamnar djuret garanterat i ens ägo! haha..

TildaH
0

Var jobbar du förresten? Tänkte eftersom bebisen är född på jobbet (låter som ett bra ställe att jobba på, hihi)

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Michaela-N
0

#4 Kollade en snbbis på hennes personliga sajt, djuraffär jobbade hon i :D

TildaH
0

#5 Aha, tänkte inte på det då jag hade för mig att de var olagligt. Men inte tusan minns jag alla reglerTungan ute

TS: Lyssna på hjärtat, misstänker att det vill ha en liten vit lurvisFlört

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

PawsOnPaws
0

Tycket du ska slå till Flört

Det är inte varje dag en sådan chans kommer flygandes Skrattande

Michaela-N
0

#6 Nja… det får förekomma…

"4 § Avel och uppfödning av djur får inte ske i en butikslokal eller annan lokal till vilken kunder har tillträde."

[findusen]
0

tack för alla tycken, det visade sig att den ena vita iaf var en ds för dennes (väldigt ljusa) fläckar på huvudet visade sig i helgen! så där är EN helvit (tror jag?:P) sötnos alltså. han får nog flytta hit. har ju redan döpt honom..till Snö…. :)

o ja, jag jobbar i djuraffär och vi har egen uppfödning av guldhamster dvärghamster marsvin o undulat :) inte ute i affären..

Tinwe
0

#9 Snö är ett så fint namn! Såg en film om en grabb som hade en mus som hette Snö.. som hjälpte honom att hitta mat.. hmm.. attans att jag inte minns vad filmen hette.

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Roxie
0

#10 Fågelön? handlade om en pojke som blev kvar i ghettot under 2a världskriget?

// Sofia

Roxie
0

Eller den kanske inte heter så.. hmm..

// Sofia

Tinwe
0

#11 Jag tror att vi syftar på samma film :) Men minns inte namnet på den tyvärr >.<

/Matilda

Roxie
0

Ön i fågelgatan heter den :P

// Sofia

Roxie
0

"En Robinson-berättelse om en judisk pojke, som lever ensam, gömd i det raserade och övergivna Warsawagettot, med sin lilla vita mus som enda sällskap. Pojken väntar på sin far, som flytt undan nazisterna, men lovat att återvända och hämta sin pojke."

// Sofia

Tinwe
0

#14 Tack! :D Det var den jag menade.. :) Förlåt TS för lite OT :)

/Matilda

[findusen]
0

aah den filmen verkade ju bra :)

jag tänkte som så enkelt att han är vit och snö är vitt (oftast^^ :P) :) dessutom har jag en långhårig vit (och lite svart) kanin som heter Lilla Moln :) passar bra ihop! alla dom andra djuren har "människonamn"

silo
0

Tycker att du ska köpa den :)