Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: burartillbehörinredning
Läst 6917 ggr
Sockervadd
0

Plastlåda som bur, några tips och en fråga

Nya burar är ju så dyra och de billiga känns ofta för små.

Om man söker bilder på "hamster bin cage" och "bin cage", finns mycket intressant. Samma på youtube. Jag lyckades tyvärr inte kopiera några länkar.

Jag tycker att det är smart att skruva fast nätet/gallret i plastlådan eller locket. Man har då en liten bricka mellan skruven och nätet. Man kan också borra massor av hål i överkanten. Om man borrar stora hål kan man täcka med nät som skruvas fast.

Det går ju även att koppla ihop lådorna med ett rör om det blir för litet. Då gör man hål i sidan på lådan.

Jag hittade stora, billiga, transparenta plastlådor på Biltema, men det var som en kant som gick in i lådan. Får hamstern lättare tag att gnaga hål då?

Jag har inte provat att bygga själv än, men vill gärna höra vad ni tror om detta?

amandapi
0

Det är ju jättevanligt att man har tex SAMLA-lådor från IKEA till hamstrar. Sök på det så hittar du nog massor av trådar om det Glad

Dodat
0

JAg har en samla på 130 L till två robbar, det funkar jättebra :)

// Dodat :)

amandapi
0

Jag vet inte riktigt vad du menade med att dom var mer "bearbetade" för de flesta som har samla-lådor har ju gjort som dom, skurit ur en del av plasten och satt nät för. Fast det kanske inte var det du menade? Glad

Tinwe
0

#4 Du ser väl att det är lite mer komplicerat än så? :P

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

amandapi
0

då ska jag kolla igenom bilderna igen för jag såg faktiskt inte det Tungan ute

amandapi
0

ok såg nu att de satt ihop flera lådor med varandra.

Lägg gärna ut bilder bilder om du gör nåt själv, alltid kul att se och bli inspirirerad Glad

amandapi
0

Kan tillägga att jag vet en del använder lådor från jysk också, men jag vet inte hur det ser ut, om de har kanter som går in som på samla-lådorna?

Zvintos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har själv en SAMLA-låda till min hona med kull.
Där har jag skurit ur en bit av locket och sen limmat fast nät.

Nicolew
0

#3 Nu fick jag massvis med ideér! Imorgon blir det pysselvärkstad här hemma :D
#9 Vad limmade du med?

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

Zvintos
0

#10: Vanlig limpistol med tillhörande lim. =)

Nicolew
0

#11 Okej :) Tack!

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

silo
0

#9 Vad cool!