helt plötsligt jätte mysig
Hejsan!
Jag äger en hamsterpojke på snart 1 år köpte honom i djuraffären för ett halvår sen ca. Han var från från första stund lätt att ta upp och så men han har aldrig suttit still hos mig när han fått vara ute. Bara om han somnat i någon filt som legat på mig. Men så igår hände något jätte konstigt han satt på mig i två timmar utan att springa iväg. Blev helt förvånad att jag inte ens våga röra mig av rädsla att han skulle springa iväg. Ikväll har han suttit så hos mig igen. Är helt chokad att han bara över en dag blivit såhär mysig tänkte först att han kanske var sjuk men han äter och dricker och springer runt som vanligt. Någon som vet varför han blivit såhär just nu?
Är han aktiv och som vanligt i buren? Eller sover han mycket?
Låter lite skrämmande att han blivit så mysig över en natt..
Tycker du ska hålla ett extra öga på honom, ifall nåt inte är som det ska.
Annars får jag väl säga grattis till att han blivit en mysplutt ;)
// Sofia
precis som #1 skriver ska du nog hålla ett öga på honom, så att det inte är något annat, att han är sjuk eller så.
Nu menade jag inte att ta ifrån dig glädjen att han blivit mysig, för det kan ju säkert vara så också, men för säkerhetsskull så ska du nog ha lite extra koll på honom 
Har du kollar hur han beter sig i buren under en lite längre tid? Om han verkligen rör sig som vanligt då, och inte bara just då du kanske går förbi buren eller när du ska ta ut han?

Det är lite så med mina första robbar. Ibland är dom jättetama, ibland springer dom iväg för att jag kollar ner i buren…
// Dodat :)

Han verkar vara precis som vanligt i buren men blev också lite orolig ska hålla ett öga på honom.
Tack för svaren!