Storlek på transportbur ?
Funderar på om det finns någon bestämmelse för hur stor en transportbur ska vara som minst ? Givetvis ska hamstern kunna vrida och vända sig. Men finns något minimi-mått eller är det bara egen klokhet som avgör detta ? Menar alltså enbart under resan, så vi utgår ifrån att alla hamstrar har ett lagomt stort "normal-hem". 
Mvh Ellenfyrkant
Vet inte om de finns ngn bestämmelse, men personligen tycker jag att en hamstertransport kan man ha "hur stor som helst" eftersom den ändå blir jätte liten. Se min på bild, han ryms på alla ledder o kan verkligen röra sig, ändå är lådan jätte liten när man bär den o har den i bilen.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

För mig innebär ju en transport att hamstern ska ha det så bekvämt som möjligt. Jag använder också en sån som #1 gör. Gott om plats att röra sig på och hamstern blir inte stressad.
vart köper man dom?

De flesta zoo-affärer har sådana men då kostar de runt 200kr. Finns sådana "kopior" på Hornbach för 89kr också.
Har några utav varje och de på Hornbach är minst lika bra. En hamster sliter ju inte så mycket på dem direkt.
Min transportbur till Molly är 30x20 cm och hon (vad ja ser) har bra me plats o mår bra där =)