Hjälp
Hej!
Jag har en hamster (ca. 6 mån)
Hamstern heter Miloe och jag har alltid trott att den varit en kille men nu börjar jag fundera…
Den har kort mellan analhålen men känner ingen pung eller ser ingen.Jag tror då att det är en hona men den har inga spenar vad jag känner i alla fall.
HJÄLP!!
MVH Teamguldhamster
Låter som att det är en hona :)
// Sofia
Men om det inte finns några spenar alls?
ja om du inte ser en pung så är dte nog en hona, pungen brukar synas ganska bra. (iaf på guldhamster).
Du kanske kan ta en bild så kan man säga säkrare :)
Spenarna är faktiskt väldigt svåra att se, syns mest när de är dräktiga/har ungar.
Men har hamstern ingen pung så är det nog ingen hane. För den brukar framträda ganska bra redan vid 4 veckors ålder.
// Sofia
Okej ska fixa en bild;)
Men jag sätter in en bild nu iaf:)
Ojojoj felbild^^
Hmm.. den bilden var typ kolsvart :P
// Sofia
av den bilden att dömma..såå vet jag nog inte vilket kön det kan vara 
Felbild ursäkta!
den kommer snart:P
hehe 
Solklar hona. =)
Okej då får jag väl döpa om hon…
Kim kanske?
TACK så HEMSKT mycket för hjälpen!!
Du kan ju döpa om henne till Milah :)
// Sofia
#17 Snyggt namn :o :D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Snyggt namn #17
Uttalas det mila(Långt uttalande) ellelr mila(kort uttalande)??
Kankse Pocahontas (hur det nu stavas)?
Gärna namnförslag kan ni ge^^
Typ "Miiila" ;) Tyckte det var fint. Och ganska nära det tidigare namnet.
// Sofia
Äsch, hon kan väl ha kvar samma namn ändå? Jag hade en hona som jag döpte till Kjell-Yngve, bland det personligaste namnen jag haft på en hamster hihi.
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
tycker också hon kan ha kvar det gamla namnet, det gör väl inget? :)
Nej det gör inget men det känns som att Miloe är lite pojkigt för fundera på det…:P

Dn kanske kan heta Nova:)
#23 Malou? =)
Tilda
Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus
Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel
Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar
Kanske Majsan eller Minou? xD
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Jag skulle haft kvar gamla namnet om det var min. 
Mvh Ellenfyrkant
#27 Jag med, tycker det är lite fånigt med feminina och maskulina namn, egentligen, men det beror på. Tycker dock inte att Miloe låter så brutalt maskulint. =)
Tilda
Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel
Jag hade en hamster som jag trodde var en hona så jag döpte henne till Swea men efter en vecka visade det sig att hon istället var en han och han fick fortsätta heta Swea! :) Och ska jag vara ärlig tyckte jag efter ett tag att Swea var ju självklart ett killnamn ;-)
Jag tycker att Miloe är lite pojkigt men det står mellan Miloe eller Milah=)
Om man får rösta lägger jag min röst på Miloe, vilket jag tycker är mjukt och fint och känns unisex. =)
Tilda

Jag röstar också på Miloe. 
Mvh Ellenfyrkant

jag röstar och på Miloe=)