Ny här
Tänkte bara säga hej lite snabbt och presentera oss lite kort. Köpte vår första guldhamster igår och barnen har gett henne (vi tror att det är en hona i alla fall) namet Sigge =) De ville ha en kille från början, men den de fastnade för i djuraffären var en tjej så hon får heta Sigge ändå.
Hon är lite skygg än så länge och ligger mest i sitt hus och sover. Vi har låtit henne få vara i fred och vi har bara stått vid buren och kikat och pratat med henne.
När kan man börja försöka handträna henne? Och hur ihärdig ska man vara? Vill så klart att hon ska bli så tam som möjligt.
Foto kommer så småningom. Då kanske jag även kan få hjälp med vad hon har för färg!
Söt hamster!
Välkommen 
Hon ser ut att vara en normalfärgad liten tjej. Jätte söt!
/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com
#3 Tack 
#4 Okej, det var det jag misstänkte 
Vilken goding! 
Och jag håller med om att det ser ut som en normalfärgad.
Första dagen ska man låta hamstern vara och låta dne undersöka dne nya buren, men sen är dte bara att börja få den tam.
Om den är skygg kan man börja med att bara ha händerna i buren, kanske bra rota runt lite i spånet och så så att hon vänjer sig vid dina händer och din/eran lukt. Du kan också bjuda på något gott ur handen så kanske hon vågra fram självmant.
När hon inte är så rädd för det längre så kan ni lyfta upp henne.
#7 Tusen tack för hjälpen, nu vet vi lite mer!
Ja hon ser ut att vara normalfärgad (förkortas nf), ha tålamod med henne och låt henne själv bli lite nyfiken på er.. så kommer resten självmant.
Ingen idé att stressa fram något. Bättre att hon får ta det i sin egen takt :)
Lycka till med tösen nu! Hon var verkligen söt ;)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_