har ni sett detta???
varför blir det ingen klickbar länk? Vet inte hur man gör så att det blir det men ni får väl kopiera.

Tyvärr är det här mer regel än undantag på farmar runt om i Sverige. De som köper illervalpar billigt från farm stödjer i de flesta fall sådant här. De som föder upp iller har dem på samma satt, och i många fall föder de även upp mink.
Det är fruktansvärt och verkar få fortgå vad man än gör.
Alla pälsindustrier etc är vär mer eller mindre helt vansinnigt galna.. där de flår djuren levande osv. Inget nytt :(
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Finns en länk till här:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/larm-om-vanvardade-minkar-1.1150877
Vet ni om att det fortfarande finns mink, iller och chinchillafarmar i Sverige? Som låter sina djur bo på otroligt liten yta, med nätgolv, utan att någonsin få känna fast mark under tassarna.
Inte ens den dagen de blir slaktade för då blir de utdragna i svansarna och får ett rör uppkört i rumpan som de sedan kör hög ström genom så de elchockas till döds.
usch detta får mig att må riktigt dåligt 

"Jag är helt övertygad om att de allra allra flesta som sysslar med minkuppfödning tar hand om sina djur, säger Martinsson, till SVT Rapport."
hahahahahahahahahahaha! jo tjena.