Hamster iFokus

Hamster

Etikett: hamster
Läst 1809 ggr
amandapi
0

Försent att lära "gammal" använda "toa"?

Undrar om det är försent att lära en hamster som är äldre att använda toa? Dvs en hamster som inte har haft det som liten.

Mina använder ju inte toa, för jag har aldrig haft nån till dom, men det verkar ju för smidigt, men det kanske är försent? Jag har hamstrar från 6 mån och uppåt.

91Marran
0

aldrig för sent.

Mvh
Mig

Roxie
0

jag skulle prova att ställa en sandskål i kisshörnet som de har. De brukar faktiskt välja att göra sina behov i sanden.

// Sofia

Odette
0

Du kan ju alltid testa att ställa en toalett med sand- i hörnet där de kissar. Inte alls omöjligt att de kan komma att föredra att göra sina behov i sanden Glad

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

amandapi
0

okej ska testa det :)

Vad för toa är bäst? Är det såna som man kna köpa på duraffären som man ställer i hörnet, eller vad har ni?

Odette
0

#4 alltså, en vanlig skål med lite högre kanter funkar ju hur bra som helst. Eller om du hittar en lunchlåda med bra botten, varför inte! Jag har båda delarna till mina ^^

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

[Cavalli]
0

#4 Använder Carte D'or glasslådor till alla mina :) Funkar kalasbra.

helena71
0

Jag tog lite av kisset i hörnet och lade i "nya toaletten" och han valde att gå där från första stund den kom.

Jag har en GB bytta med klippt öppning.

TildaH
0

Här använder vi 1,5L glasslådor, med fullhöga kanter för att slippa att sanden dras ut i hela buren.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

amandapi
0

nu har jag varit och köpt Sand och alla har "toaletter" nu, ska bli spännande att se om alla fattar.

Min ena, den äldsta hamstern, har redan varit och kissat på toan. Hon vaknade, gick jättesömnigt till hörnet hon brukar kissa i och märkte nog inte ens att det var en hörntoa där med Sand i Tungan ute Hon kissade och kröp sen in i huset och fortsatte sova, haha.

[Cavalli]
0

Hur får ni bort den nerkissade sanden ur lådorna? Tycker det är lite svårt med chinchillasand, den blir som cement nästan. Jag blöter upp med vatten och häller ut i toan, fast sanden ligger kvar i toaskålen resten av dagen, för allt försvinner inte på samma gång. Finns det något trick?

UlrikaD
0

#10 Vet att många silar Sand, jag tömmer mina helt varannan dag och skurar ur och häller i ny Sand bara.

I och med att jag använder sandlådesanden för 39kr för 20kg så känns det som om man har råd med det.

amandapi
0

hmmm var in och kollade till hamstrarna nu på morgonen och en av hamstrarna har dragit allt sitt bomaterial, dvs toapappret, till sanden och byggt sitt bo där nu. Hon ligger så sött och sover med hela kroppen i toan men med huvudet hängandes utanför. Hon verkade iaf inte riktigt fatta galoppen med "toan" Tungan uteFlört

Roxie
0

#12 hihi, ibland brukar jag också hitta en hamster som byggt bo i toalådan. Tror det är svalt och skönt där i och med sanden. Jag brukar flytta tillbaka boet :P

// Sofia