Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningvintervit
Läst 1741 ggr
Olivia-hamster
0

Svårt att se skillnad..?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kommer antagligen att skaffa fler hamstrar om en tid, och vill gärna fortsätta ha vintervita, men eftersom det är lag på att ha dom fler än en så vill jag ha två eller tre.. Men min mamma vill inte ha mer än en hamster då de sa när vi köpte Olivia (Hon är ensam eftersom vi inte visste om det då och nu är hon för gammal. Och vi köpte henne i djuraffären fast jag vet bättre nu.) att dem aldrig var helt säkra på om det var en kille eller en tjej hamster.

Hon vill inte helt plötsligt ha 10 hamstrar till :c

Så jag undrar om dem är bättre på det hos uppfödare, eftersom dom inte direkt vet *host* jätte mycket på djuraffärer..

Jag var tvungen att fråga.. :I

[iurochskur]
0

Jag skulle köpa hos uppfödare om jag var du. Jättesöt hamster du har, men klorna behöver klippas.

Kram!

Olivia-hamster
0

Ja, inte tänker jag köpa hos djuraffären igen..

Jag vet, ska försöka göra något åt det.

[iurochskur]
0

#2 Om man inte vill klippa själv så kan man alltid gå in till djurmagazinet om man har den butiken i sin stad och dom klipper för 50:- alla klor åt dig.

Odette
0

Uppfödare brukar kunna se könen väldigt bra innan de säljer ungarna, en del kan se ut att vara ett kön och sen "ändra sig" för att t.ex bli en hane istället. MEN, det brukar man kunna se innan de är lev.klara. Så det ska du nog inte vara orolig för, bara du hittar en uppfödare som du känner att du kan lita på :)

finns säkert många privatpersoner som itne är så bra på att se kön, men du kan ju alltid dubbel kolla själv sen när du får hem ev. hamstrar. Så är det bara att lämna tillbaka dem om det visar sig att du fått två av olika kön. Det är inte mer än rätt att man får hem det man betalat för, å ingen vill sitta med en hona som blivit parad på tok för tidigt.. med en kull som dessutom blir inavel (om man köper två syskon).

Men skippa djuraffär om du vill vara säker på könen å inte få hem en hona som redan är dräktig. Det är mitt råd. Samt att det är himla skönt ibland att ha en uppfödare som man kan vända sig till sen om man stöter på problem eller bara vill ha lite tips. De flesta uppfödare tror jag tar sig tid att hjälpa å guida sina köpare väldigt bra. Å det är ju en trygghet i sig :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Olivia-hamster
0

#3 Okej ;)

#4  Ok, tack så mycket, då vet jag :)

Denna kommentar har tagits bort.