Va?
hej jag tycker min kompis är lite konstig hon har döpt sin hamster till snorren är inte det de killar har eller? så är det bland killarna i min klass hur kan det va så! (om någon bland er andra har en hamster som heter så eller tycker att det är fel i det jag skrivit så menar jag inget illa bara att det är lite konstigt)
Hihi…man får döpa sin hamster till vad man vill, även om en del tycker namnen är konstiga. Det finns väl någon mera här som hade en som hette nåt liknande?
Är inte Snorre ett vanligt namn i Norge tex?
#2 Jo, jag har för mig att någon hette Snorre. En kändis?
Snorre är ett isländskt namn, minns inte vad det betyder nu. Men det är väldigt vanligt på Island och i Norge.
// Sofia

ok tack
Jag vet en häst som heter Bolla i sin stamtavla. För många är de väl inget speciellt, men jag skulle verkligen inte använda de namnet, host.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Fanns en känd författare som hette Snorre
Snorre Sturlasson eller Snorri Sturluson född var isländsk hövding och skald. Han är Islands mest kända författare. Kända verk är Eddan, en lärobok i skaldekonsten, skriven ca 1220, och Heimskringla, en samling nordiska kungasagor, skriven ca 1230. Man tror att även Egils saga kan vara skriven av Snorres Sturlasson ca 1230.
Ja just det, det stämmer :)
// Sofia

Jag tänker på Lill Snorre i Hem till midgård. 
Mvh Ellenfyrkant