Lätt att få hamsterbebisar sålda ?
Jag kan ju börja med att göra klart att jag inte har i tanken att ta en kull på min hamster, för Att undvika onödiga kommentarer. Men jag undrar hur lätt/ svårt ni upplever att det brukar vara att få alla hamsterbebisar sålda, oavsett om ni har guld eller dvärg. Vore intressant att höra. Hur länge har en bebis blivit kvar hos dig som längst ? (gäller intee hamstrar ni valt att behålla)
Mvh Ellenfyrkant
Näe, det brukar inte vara så lätt faktist, beror lite på vart man bor.

Det kan bero på var man bor och det beror också på hur noggrann man är med sina köpare. En del säljer de bebisar som " blir över" till zoo innan de ens är 5 veckor gamla av rädsla för att bli sittande med bebisar.
Jag har aldrig haft något problem med att få dem sålda, däremot så har jag blivit sittande med två stycken tills de var 8 veckor gamla, för det hemmet båda var tingade till beslutade jag inte var lämpligt.
Man bör vara beredd på att ha extraburar ifall de inte hittar rätt hem direkt, men det bör ju ändå vara prioriteringen.
Om man lägger ut en annons på blocket och säljer till precis alla som mailar så kan man sälja 30 hamstrar minst på en kull. Om man inte ställer frågor vill säga.
Sen kan det också gå lite "mode" i olika färger, att vissa färger är lättare att sälja än andra, satin och rex kan gå fortare än andra osv.
Det går lite i vågor.
Hade en kull med mycket svart i en gång, den tog mycket längre tid att hitta hem till än den crémebaserade kullen jag hade samtidigt. Svarta hamstrar var det ingen som var intresserade av just då. Men alla där hittade också hem till slut.
Dom som har fått stanna längst hos mig är dom korthåriga normalfärgade. Som längst har de varit kvar 7 veckor, ifall jag minns rätt.
Jättelätt är det inte, det ligger ju en aning jobb bakom. Men till slut dyker rätt person upp :)
Jag tycker inte alls det är svårt att få intresserade för guldhamstrar. Det svåraste enligt mig är att hitta bra/seriösa hem till dom.
Det längsta en hamstr blivit kvar hos mig är nog 2 månader skulle jag tro.
/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

*putt*
Mvh Ellenfyrkant
Jag har upplevt att det har gått i peroder. Ibland villa alla ha guld, ibland dvärgar, ibland inget alls.
ibland vill alla ha långhår, ibland vill alla ha normalfärgat osv. Vet inte vad jag ska säga om det är lätt eller svårt.
Det är väl lätt om du har det som efterfrågas.
Silvergrå verkar vara på tapeten just nu iallafall.. På rekordfart har det ramlat in mejl och samtal om det finns kvar några gråisar kvar i kullen.

#7 Ja de är fina ! Speciellt homo. Jag köpte nästan en silvergrå innan Zolo, min sobel.
Mvh Ellenfyrkant