Bebis på rymmen
Idag skrämde Molns bebisar mig rejält.
När jag skulle ta upp dem o gosa med dem hittade jag bara 10 st i buren, letade som en galning i hela buren o grävde i ströt ifall den hade blivit begravd, räknade bebbarna massor av gånger men nej bara 10 st, 1 saknades. Inga hål i buren o aldrig att den kunnde ta sig till taket inte ens mpln tar sig upp i taket. De bo rju i en marsvinsduna som jag satt nät på locket då gallret har för stort mellanrum annars o detta nät är väldigt tätt.
Jag hade en otroligt stressig dag igår o hann inte kolla alla bebbarna utan gav bara mat o klappad elite på moln o de bebbar som kom fram när jag matade. men i lördags var alla 11 där.
Den kan bara inte ha rymt den måste ha dött o blivit uppäten, fast en 3veckors bebis borde inte bli uppäten.
iaf kelade jag en stund med de andra gick tillbax o la in dem i buren.
Under tiden letar min sambo igenom lägenheten för o se om han kan hitta spår av bebben, men nej hittar inget.
Sätter mig o lyssnar noga i rummet o det prasslar skumt bakom alyssas marsvinsduna o så ligger det en torkad majskolv på ett mycket skumt ställe hur tusan kom den dit. Drar ut alyssa sbur o vad får jag se jo ett litet huvud som sticker upp ur en fin pappershög. Ah jag har hittat bebben gud vad skönt men vad rädd den var o hungrig som ett as, törstig måste den har varit med stackarn.
Så den lille hade rymt o inte dött skönt det men frågan är när den rymde idag eller igår. Hittade tills lut en liten springa där nätet tar slut o det måste ha varit där den trängt sig ur men hur tusan kom den upp dit överhuvudtaget. Springan är lagad så nu få rvi hoppas bebbarna håller sig inne.
Moln luktade igenom bebben noga medans bebben bara ville dia stackars bebis o gud vilken frukstansvärt dålig ägare man känner sig, jag borde ha räknat alla bebbarna trots stressen o migränen, men det är inget jag lär göra om hädanefter ska alla räknas varje måltid.
Jag är iaf glad att tjejen är återfunnan o tillbax med sin mamma o syskon

Bra tt du hittade den! Stressigt att inte veta var den tagit vägen :/
// Dodat :)

Jag hade också en 3v bebis på rymmen en gång, minns inte hur länge den var borta men flera dagar var det… om det tom var en vecka? Jag städade buren och på något sätt måste bebben ha tagit sig ut ur buren mellan det att jag la ner ungarna från boxen de satt i, vände mig om för att ta locket till dunan och sätta dit den. Vi pratar alltså om 2 sek obevakat ögonblick och vips så var han borta!
Jag märkte det inte föränn dagen efter, när jag precis som du räknade de små och visste ju vilket antal det skulle vara men en fattades. På det så hade jag haft några kullar i tätt följd, samt hade en kull till samtidigt med ungefär samma färger har jag för mig så det tog ett litet tag innan jag insåg vilken unge som var borta… det var lite pinsamt^^
Därefter så hörde eller såg jag inte ett spår efter den lilla. Mina bor nere i gästrummen som ligger i anslutning till hallen, tvättstugan, badrum och ett förråd med miljader prylar och kartonger. Blev till att avgränsa rum, och lägga ut fröhögar samt vattenskålar och första dygnet försvann det inget men sen försvann maten i en rasande fart i alla olika rum så jag hade inte en aning om vart ungen var. Var dessutom livrädd att den skulle kunna ta sig in i ytterväggarna genom garderoberna i hallen. Men så en kväll när jag satt nere hos djuren så hörde jag hur det prassla bakom bokhyllan som är svintung, där bakom satt han och kurade med värsta fröförådet och toaletthörna. Blev till att fånga in med en petbox för det gick inte att ta i ungen och sen tog det lång tid innan jag fick honom tam igen.
Så du är inte ensam om att ha haft bebbar på rymmen, och man känner sig hemsk och som världens sämsta djurägare ; )
Jo skitstressigt o man känner isg som värsta ägaren.
Min tjej är nu helt återhämtad som tur är hon är minstingen i kullen o hamnad elite mer efter pga av det här men är pigg o har stor aptit så hon komme rnog ifatt snart…
lilla skruttan då, inte skrämmas sådär :S
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_