Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 3816 ggr
[GeeGee]
0

Skillnad: hona och hane!

Ja, som det låter. Vad är skillnaden mellan en hona och en hane. Jag syftar på Guldhamster och självfallet vet jag den kroppsliga skillnaden ;)

SandraLoveKaniner
0

hanen har snopp och honan inte

Zvintos
0

Jadu, har väl inte upplevt någon jättestor skillnad.
Det enda jag märkt är att hanarna (pratar då om hanarna jag själv ägt) tenderar att kunna bli lugnare när de blir äldre, vilket honorna inte blir.

Självklart väldigt individuellt, så jag utgår från de jag själv ägt.

[GeeGee]
0

Stämmer det att honor har en viss lukt när de är brunstiga?

Så honor är mer "vilda" och hanar mer "trötta"?

Är det lika lätt att få de tama och att de använder toan mm?

UlrikaD
0

Honor brunstar var fjärde dag. Vissa luktar ingenting och vissa kan lukta väldigt mycket.

Jag ser inte så stor skillnad temperamentsmässigt på honor och hanar även om många säger att hanar är lugnare. Tycker alla mina är coola.

Men är det långhår man tänker skaffa så får ju hanarna mer päls än honorna.

Båda två är lika lätta att få tama och lika lätta att få att gå på lådan.

Det enda jag har märkt är att mina honor kanske har en större tendens att försöka rymma ur hagen, speciellt då när de brunstar. Hanarna är latare, de väntar på att tjejerna ska komma till dem istället.

[GeeGee]
0

Ja okej.

Jo jag hade velat ha en långhår. Jag vill egentligen ha en hane men tycker att svart sköldpaddsfärgade hamstrar är jättefine. Och de är ju bara honor som har den färgen. Finns det guldhamstrar som kan vara svarta och bruna men vara hanar?

TildaH
0

En sobel kanske? Är ju inte fläckig men ändå…

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

[GeeGee]
0

Men är dme riktigt kolsvarta och bruna. Vill inta ha något grått, utan riktigt kolsvart =)

TildaH
0

Kolsvart, då måste du nog ha en svart (eller har jag glömt någon färg?)

Jag gillar sobel, så coolt med ringarna runt ögonen, men den är ju inte svart på de viset som du villCool

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

[GeeGee]
0

Ja om du tänker dig en black och tan hund, typ dobermann…så vill jag ha i färgerna fast på hamster. Går det?

UlrikaD
0

Du kan få tvåfärgad hane om du skaffar en bandad. Då är hamstern enfärgad med vitt band runt magen.

Närmare än så kommer du nog inte.

[GeeGee]
0

Så alltid när dem är bandade så är det vitt band eller?

UlrikaD
0

Ja.