Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2832 ggr
Charlie2006
0

Trött på långa tänder..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Trött på att behöva klippa tänderna det sista på hamstrarna så idag tog jag mig i kragen och köpte hundgodis för pengarna. Nu har alla fått varsit ben och dom mumsar på dom förfullt Glad.

Ghost som mumsar i sig sitt ben.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Dodat
0

Det vill jag köpa till mina ham-hammare som jag säger :P

Är bara så rädd att jag köper något som är dåligt för dom… X)

// Dodat :)

Charlie2006
0

#1 sånt hundgodis som jag köpt går bra Glad, bra för tänderna också.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Be-Bopz
0

Du kan även köpa bitpinnar till hund, det är superbra för hamsterns tänder, det finns de som liknar tandborstar osv, vet ju inte vad de heter…. Mina har alltid en i buren, tar den slut så får de ny.

Music96
0

Kan man lämna såna där ben i buren tills de är borta, eller vad man ska säga? :)

Be-Bopz
0

Japp de brukar ju äta upp hela så Glad

CherryIce
0

när jag åkte till djur affären så fanns det inte sånna som #2 har. Fast det fanns liknande men dem var hjärtformade och hade röd fyllning, går det lika bra att ge dem?

Tazzar
0

Jag brukar blanda i torrfoder för större hundar i hamsterblandningen. Det är ännu hårdare än hundkex. *tipsa* Glad

Be-Bopz
0

#6 Jag vet tyvärr inte vad du menar, visa en bild kanske?

Tazzar
0

#8 Hundkex av den varianten som finns på bilden i #0 finns i olika former och olika färger (i mitten), bland annat hjärtformade, finns även märgbensformade kex, runda, fyrkantiga osv…

#6 Du kan absolut ge det. Vad det är för färg på "fyllningen" spelar heller ingen roll, det är mestadels bara färgämnen…

Tänk dock på att frysa in hundkex om ni köper i lösvikt, då det under sommaren är väldigt vanligt att få med larver. Det är dock inget farligt.

BMEXX
0

#9 inte så mysigt med larver kanske, men hamstrar äter väl både larver och andra kryp så det kan väl inte skada om de skulle råka vara en i? Lite extra protein Oskyldig

// Pabblo

CherryIce
0

#9 okej tack så mycket för hjälpen! :D

Tazzar
0

#10 Ja det är extra protein bara. Flört Men har man inte odling i planerna så rekomenderar jag ändå frysen… *s* Vet dock inte om det blir något av larverna (t.ex. skalbaggar), de larver jag har fått är vita i alla fall.