Dumpad hamster?
Läste detta på nättidningen nyligen
Även ett marsvin hittades
Om man skulle ge sig in på att ta hand om dessa, hur är det med hamstrar? Är risken stor att de har ohyra om de varit ute? Eller får de inte sånt lika lätt som marsvin?
Jag har aldrig haft hamster men min syster har. Tänkte isåfall bara ha hand om dem tills ett nytt hem hittats, eftersom det står i artikeln att polisen tänker avliva och de som hittade dem inte vill behålla dem.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag säger: Ta hamstern och avmaska den, ha den i ett eget rum tills du helt klart vet att den inte har ohyra.
Den såg så fin ut att jag kan tänka mig att den är från uppfödare. Kolla upp med uppfödare i närheten om dom sålt en liknande till någon i Edsbyn.
Kan man ordna ner den till Västerås eller Stockholm så har jag plats tills vidare att ha den om du inte eg. kan. Eller så kan man mötas halv vägs…
Transport ner till Stockholm kan ordnas nog redan innan helgen då vi troligtvis ska ner dit och hämta upp min bror.
Jag måste undersöka lite om jag kan ta hamstern, jag personligen kan inget om dem och är heller inte så intresserad men min syster är duktig med dem :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag kan ta mig till sthlm kvällstid imorgon eller i helgen på eftermiddag, kan du skriva till dom som har hand om ärendet så kan jag ta den via dig sen.
Kram!
#2 Ska du ta hamstern permanent? Annars kan kanske jag ta den, och då får han/hon stanna här… Bor i Sthlm, så i så fall vore transport hit bra. 
Jag har trollat lite och fått fram korrekt info: Det är två guldhamstrar det gäller, inte ett marsvin och en guldhamster. Hon har fått info nu för hjälp ifrån Stirrup så troligtvis kommer dom båda guldisarna hamna i omplaceringshem istället för att avlivas.
Hurra för detta!
#6 Åh vad bra!