osäker..
Ja alltså, alldeles nyss såg jag en såndär "långben" (ingen aning om vad de heter annars), som satt inne i en av burarna. Och så som jag kom närmare buren, så kom Lillen mot mig och ville komma upp som vanligt. Så gick han ju precis bredvid den där långbenen, och ba GLUFS. Han åt upp den på en gång, verkade ju gilla den iaf.. Men, det är väl inte farligt eller så? 

Inte farligt, de fångar ju insekter i naturen. Lite extra protein bara.

haha! har alltid önskat att mina hamstrar kunde äta upp diverse flygdjur som slinker in..
skönt att höra! :) Tänkte bara fråga för säkerhetsskull.
mamma sa samma sak, "det tror jag inte, bara extra proteiner".
tack! 
haha smarrigt!
Är det harkrankar du menar?
vi kallar dom harskrankar, å nej det är inte farligt. extra proteiner, en del äter ju skorvar å skalbaggar, flugor etc.. men oftast är nog de tama djuren för lata för att orka fånga sina byten själva :P
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Snackar vi om en myggmora alltså?
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
haha jaa harskrank har jag hört! :P Det är en sån jag menar.
#6 myggmora? x) Det är säkert samma, men d har jag aldrig hört.
#7 *harkrank
#7 Men snälla nån, det är ju en mamma mygga, varför tror du hon är så mkt större än de andra
(namnet används här uppe
)
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Här hemma så kallar vi dom spindlarna med väldigt långa ben, oc liten kropp för långben :P
// Dodat :)
#10 såna spindlar kallar jag för "donk spindel", för det ser ut som att det skulle kunna låta doink doink när dom går med dom där långa benen ^^
Å harskrankarna har ju minst lika långa ben de- fast att de även har vingar :o)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Här kallas dom för långben eller något annat på G som jag aldrig minns. :) Har däremot aldrig hört harskank eller vad ni nu kallar dem. ;P

Dom heter faktiskt harkrank… Men min lillasyster tycker att det är en mygga, eller en spindel som har blivit förtrollad… :P
// Dodat :)
#13 fortfarande inte farliga att äta hehe. De heter harkrank men de har nog X antal smeknamn.. Alla säger olika. Minst lika tokigt och förvirrande som att en blomfluga inte är en blomfluga.. utan den riktiga blomflugan är ett typ av bi, medan den art vi kallar blomfluga- heter nånting helt annat.
Donkspindeln som jag säger, heter egentligen Lockespindel.
Men de är nog inte heller farliga att äta. Kanske godare för en hamster än en människa dock. Så jag håller mig nog till min vanliga diet jag ^^
_