Sover i toaletten ..
Hej!
Köpte precis ett nytt trä hus till min hamster, hon undersökte den och gnagade lite på den, allt var normalt. Sen så la jag lite toa papper inne i huset och hon gick in direkt för att undersöka. Men sen så efter en stund ville hon inte sova i huset mer så hon gick till toaletten och sov där! 
Vad ska jag göra?
Ska jag låta henne att sova i toaletten?
Vad tycker NI?
SNÄLLA HJÄLP!! 

Låt henne sova vart hon vill, mistänker att det blir lite varmt för en hamster i huset just nu;) Tro mig i vinter ligger de och gosar in sig där =D

Okej, tack för svaret! 
En av mina katter brukar ligga i toan han också. Antar att sanden har en kylande effekt i denna värme.

Jaha…………
Min låg alltid i toan innan. Precis som du undrade jag vad hon höll på med. Men lät det vara… De bajsar ju i huset så spela kvitta. =)

#5 Ja, precis 
Eller så kanske hon bara inte gillar att sova i hus…Finns faktist hamstrar som sover hädre i ett hörn än inne i ett trähus… Jag har haft några hamstrar under årens lopp som häldre sovit i ett hörn än inne i trähuset. En hade till och med bestämt sig för toalettlådan. Så jag fick lägga rent spån i den lådan istället…
Samma här hemma, flera stycken som inte sover i sina hus alltid. En stor hög med spån att gräva ner sig i i ett hörn, gillar de flesta nu under sommaren :) Eller ett krypin bara (typ ett 'tak' i spånet) då blir det en jättemysig liten håla. Här hemma är det mer populärt än hus iallafall :)
Samma här, har 1 guldhamster av mina 9 som sover i hus. Resten föredrar sönderrivet papper och massa spån.
Har bara hus till dvärgarna, men det är inte alltid de sover där heller :P
// Sofia
För mig spelar det ingen roll! Jag ser ser häldre en hamster sovandes i ett hörn! Känner mig lugnare då faktist. Då kan jag se att den andas och lever! Hade en hamster som kvamnade inne i sitt hus! Har alldrig haft hus åt mina hamstrar sedan dess…