Ovanligt mycket kiss?
Nu ikväll när jag skulle ta ur min Zelda ur buren för att låta henne springa av sig upptäckte jag världens kisshög som inte var där igår. Säkert 2*2 centimeter i area och hela vägen genom spånet. Dessutom var hon jättevarm om tassarna. Någon som vet vad det kan bero på? Borde jag bli orolig? Kan ju tilläggas att hon på senaste tiden har börjat sova väldigt länge.
Jag kan ju börja med att fråga, dricker hon mycket? Har hon börjat avmagra eller fått tendens till svullen mage?
Nä, hon dricker precis som vanligt, och hon känns som hon alltid har gjort. Och hon är bara 8 månader så åldern kan det väl inte heller vara?
Okej va bra. Nej utan det är ju väldigt varm ute nu också. Så då kan det ju vara just det att hon sover mycket och dricker mycket, därav allt urin. Mina hamstrar gör det samma. Så du ska nog inte behöva oroa dig. Vi människor dricker ju också mycket mer på sommaren, och så blir man ju trött av värmen.
min hamster kollapsade nästan igår så jag fick rulla in henne i en blöt handduk
Vad skönt att höra. Fick panik när jag såg det och klämde och vände på henne så jag fick idiotförklarande blickar, haha. Tack så jättemycket för hjälpen! Du har lugnat mitt sinne =) Man blir ju lite sådär när det gäller ens bebisar, hehe…
Hehe jomen det kan jag hålla med om! Lycka till med sötnosen så kan du alltid höra av dig via pm eller något om du undrar över fler saker! :)
Jag har en Guldhamster som emellanåt kissar hela "sandlådan" full, det har visat sig bero på att han ibland gärna leker/gnager på vattenflaskan och då får i sig en väldig massa vatten = kissar mycke.
En dvärghamster vi hade kissade också jätte mycke, fick byta hans Sand flera gånger per dag. Men där kunde man klart se att han ägnade stora delar av dagen åt att dricka, vilket visade sig bero på diabetes. Om man misstänker diabetes går det att kolla , köp teststickor på apoteket för koll av glukos och ketoner i urinen.
Men det är väl inte så troligt att det är diabetes då jag uppfattat det som att du har en guldhamster.
//Annika
#7 Guldhamstrar kan även få diabetes. Men då skulle dom bli lite magra och få smullen mage vilket hennes hamster inte hade som tur var! :)