Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1163 ggr
Beija
0

Oförklarlig död?

Min kompis hamster Marwin dog idag. Vi vet absolut inte varför det var jätte märkligt. Hennes hamster har alltid varit lite trött och seg men absolut inte sjuk. Idag var han extra trött. (trodde vi). Han var på väg ut ur huset men somnade halvvägs. Sen gick han lite och somnade. Sen gick han lite till och somnade. Vi såg dock aldrig hur han gick. Men jag tror inte han fick bakbensförlamning. När vi kolade fem minuter senare vaknade han inte. Vi har inte en blekaste aning om hur han dog. Han hade mat och vatten såklart och var inte det minsta vanskött. Han var inte alls gammal heller. bara 4 månader.

Någon som vet vad han dött av? :(

Minitassen
0

ojj.. det var märkligt att han bara var 4 mån :/

Imasy
0

Var han så ung så måste nog detta vara medfött, så jag tror inte det har något alls att göra med att han skulle vara dåligt skött.

För att få veta säkert är det ju bara en obduktion som kan ge ett svar. Men om jag ska gissa så satsar jag nog min peng på att det var med hjärtat att göra.

Tråkigt när de går bort unga, men det låter ju som att han somnade in snabbt och smärtfritt, så man får kanske vara glad över det lilla.

HamsterixJosse
0

Min hamster dog igår morse, men han hade fått diarré lite innan, men det slutade, jag har dock varit borta och det var min kusin som såh henne, hon såg löt ut på magen & det såg ut som hon sov djupt någon som vet orsak? Obestämd

nello4ever
0

Min lilla flicka Honey dog i september när hon bara var 3 mån gammal:'( Antagligen var även detta medfött, jag väljer att gissa på kanske hjärntumör då hon var hundra procent handtam redan från början och var alltid lite skum(asså hon var övertam, sjukt övertam!)