Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 1087 ggr
AnneS
0

Är bitsk, svag och hör dåligt..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min vivie har blivit betydligt svagare och mer bitsk sen hon fick en tumör som jag skrev om i en tidigare tråd
Hennes klor är enormt långa och jag tror att de blivit så för att hon inte haft ork att slipa på dem.. Har lagt in en sten och ett stort sandbad men de slips inte. Hon biter inte av dem heller, men tror nni att veterinären kan klippa dem?

Bits Vivie för att tumören gör ont? Hon har inte haft ont av den förut men nu bits hon riktigt hårt! Hamstrar bits väl oftast på grund av smärta väl?
Jag har även upptäckt ett 'föremål' i hennes ena öra. Den sitter ganska långt in och jag vågar inte pilla med det själv. upptäckte det igår men är ganska säker på att det gar varit där en längre tid. Hon hör verkligen jättedåligt också..
Jag ska ringa veterinären imorgon, då jag ska iväg ikväll.

Jag hoppas de inte tror att jag inte tagit hand om Vivie p.g.a. hennes hälsa just nu… Jag gör mitt bästa för att hon ska må bra… Gråter

Tack för att ni tar er tid att läsa! Jag uppskattar er hjälp otroligt mycket!

Tazzar
0

Ja, jag tror att hon biter ifrån för att hon kan ha ont.

I din förra tråd skev du:
"Vetten svarade, som väntat, att det inte var något att göra och attt det var mycket troligt att det var en tumör. Vi kunde komma till kliniken akut när hon slutat äta och må så dåligt att de kan avliva henne. Så¨hon slipper lida alltså."
Och jag är ledsen att behöva säga det, men det låter som att Vivie kommit dit nu. Att det är bäst för henne att somna in.

Jag tror att veterinären är förstående. Säg som det är. Att du har haft svårt att kolla på henne, då hon börjat bita ifrån. Jag tror att de förstår att du tagit väl hand om henne, inte ska du oroa dig för det.

UlrikaD
0

Jag måste tyvärr hålla med Tazzar. En hamster som ändrar sitt beteende så mår inte alls bra. De har ju inte så många sätt att säga till när de mår dålig, att bitas är ett av sätten.

Tror tyvärr det är dags att säga farväl nu, innan hon hinner bli ännu sämre. Det är inte snällt.

Odette
0

Jag håller med ovanstående, det är inget lätt beslut. Men du får chansen att ge henne ett fint farväl iaf..

Kram på dig

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

91Marran
0

Hon får ett bättre fortsatt liv i himmeln. Även om folk kanske skulle klaga på dig, så vet du själv inerst inne att du gjort/gör rätt/ det bästa för din vän.

Mvh
Mig

Topknot
0

Anne, hur går det? vi har inte hörts på jättelänge! 
Snälla svara.
Kram ?