Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1559 ggr
miamoa
0

Parning av hamster!

Hej på er!

Jag håller på att försöka klura ut rätt dag för att para min guldhamster. Har lite frågor dock p g a att jag är så himla rädd att de ska börja slåss.

Blir hamstrarna stressade av att man står och tittar på och ingriper om de skulle se ut att börja bråka? Måste de bli lämnade ifred för att kunna para? Tror inte jag vågar det!

Roxie
0

Honan brunstar ju var 4e dag. Ibland bara nån timme så det gäller att hålla koll.

Under själva parningen måste du ha ständig koll på dem hela tiden, och vara beredd på att ingripa om de skulle börja slåss.
Sätt ihop honan och hanen på neutral mark. I en lekhage eller liknande.

// Sofia

miamoa
0

Oj då, kanske bara i en timme, det blir inte lätt det här!

Vi ska hålla stenkoll och ingripa om de börjar slåss.

Vi har en liten back som vi använder så får vi se, det blir i alla fall neutral mark för dem bägge!

Svårt tycker jag att avgöra bara hur mycket som är undersökning och när de gör överstyr!

//Mia

Roxie
0

#2 Hanen kan vara ganska hårdhänt. Bita tag i pälsen på ryggen osv. Man ser ganska snabbt om det är bråk eller inte. Sålänge honan är med på noterna brukar det vara OK. Flört

// Sofia

MammaL
0

Guldhamsterhonor brunstar tydligt om man stryker dom över länden. Då kan brukar dom resa baken och stelna. Jag är dock inte så haj på guldhamster men har sett en parning och vet att sinnesstämningen måste vara i schack. Honan kan brunsta men ändå bli arg när hanen biter tag och vill para henne. Men ryker dom ihop så är det bara att sära på dom. Lycka till=)