Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1880 ggr
CherryIce
0

Min hamster har börjat bita ....

HEJ!

Har en guldhamster som helt plötligt har börjat nafsat och bitit mig :(

något som hon aldrig har gjort innan. Men allmänt så är hon sprallig och glad som alltid, men det är bara detta bit problemet :( hon har bitit min pappa också. OCH DET HAR HON ALRIGT GJORT.

Snälla hjälp mig, vad ska jag göra??

SweetCheeks
0

Finns det möjlighet att ni har luktat av mat eller något speciellt vid de tillfällen som hon bitit er?

Vart på kroppen biter hon?

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Tazzar
0

Hur gammal är hon och hur länge har du haft henne?

CherryIce
0

#1 neh, jag har inte luktat mat av vad jag vet, och hon har bitit min kompis också.

Och hon brukar bita lite överallt. Igår bet hon mig JÄTTE hårt på handflatan, i förre går bet hon min pappa på bröstet och på min kompis bet hon henne på magen …

CherryIce
0

#2 Jag tror att hon är ca 1 ½ år, hon är köpt i djuraffär så jag vet inte riktigt Obestämd

Tinwe
0

Tror du inte hon kan må dåligt av något slag så det är därför hon biter..? :/ Jag har faktiskt ingen aning varför hon bits, men hur länge har du haft henne? Har någonting hänt på senaste tiden? Typ burbyte eller liknande..? Hmm.. försöker tänka på allt här.. :/

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Tazzar
0

#4 Okej är det sålänge du har hat henne ungefär då? I så fall gissar jag på att bitandet beror på att hon mår dåligt som #5 skriver.

Verkar hon frisk i övrigt, har hon alltid verkat frisk och så?

Tinwe
0

Ahh… 1½ år.. ja då kan det ju vara att nått är fel och att hon bara försöker "visa" det på sitt sätt.. jamena hon kan ju inte gå upp till dig och säga "matte, jag mår dåligt".. :/

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

CherryIce
0

#6 Ja, hon är alltid glad när jag släpper ut henne, men när jag ska ta up henne så börja hon bita :(  men annarst är allt som vanligt.

CherryIce
0

#7 mm, så vad ska jag göra?

SweetCheeks
0

#8, #9 Då har hon förmodligen ont i kroppen. Har du känt igenom henne så att hon inte har någon böld eller knöl?

Det bästa är nog att ta henne till en kunnig smådjursveterinär.

Tilda

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

CherryIce
0

#10 jag har tänkt göra det, och jag har kollat igenom henne och jag ser inget ovanligt.

SweetCheeks
0

Det kanske kan vara lederna eller något annat invärtes. Det kan ju vara så att hon har blivit lite tjurig "på gamla dar" men det är bra att du ändå skall kolla med en veterinär. =)

Tilda

CherryIce
0

#12 jupp, jag ska dit så snabbt som möjligt ….