Denna värme
Hur har hamstrarna det i denna värme?
Vi har solen från mitt på dagen till sena kvällen i det rum som Pepsi finns. Varje dag finns ett fönster öppet (ej i drag) och varje dag tar jag ner markisen för att solen inte skall värma direkt in i rummet. Rummet är vår vardagasrum och det enda stället som han kan vara i.
Vat kan man göra? Han får friskt och kallt vatten varje dag men ser eller hör han inte dricka något. Grönsaker varje dag.
Man kan ta en frysklamp, rulla in den i en handduk och sätta in den i buren.. så har han något att svalka sig emot.
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Han får inga frysskador då? Hur tjock skall handduken vara?
Nejdå, så kallt blir det inte när man har handduken med.. Jag tar en vanlig handduk som man torkar händerna med :]
/Matilda
Skall testa. :d Tack

Jag har råttor, till de tar jag kakelplattor i kylen ett tag och sen lägger jag de under bottenströt så håller det sig kallt länge, och såklart vatten, vatten och återigen vatten;)
Jaglägger kylklamparna utanför buren lutandes mot buren där de har sin sovplats.. Vill inte riskera söndertuggad ehanddukar o kylklampar

#6 Därför är kakel också bra, det är gnagsäkert;)
Mina gnager endast på handdukarna… och dem bryr jag mig inte så mycket om, det vi gjorde här med var att ha frusta pet-flaskor framför fläkten vi har, då komer fläktande luft i hela rummet, och hamstrarna slapp drag då fläkten inte nådde riktigt dit. :) Sen gjorde vi som #6, la petflaskor mellan alla burar alltså utanför :) Idag är det inte lika varmt här iaf, så det är skönt! :)
/Matilda