Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 4439 ggr
Stadsrattan
0

Pandahamster

Vilka har Panda hamstrar hemma… Uppfödning lr sällskap?.

Royalz
0

Det finns inga sk "panda hamstrar" utan det är djuraffärens namn på svart bandade hamstrar ;)

Stadsrattan
0

De tyckte jag med.. men sökte på panda hamster å verkar tydligen finnas en sån med..

sök på google…

Royalz
0

Nej, det finns inga panda hamstrar. Utan det är som sagt vanliga svarta hamstrar med band. Visst dom liknar pandor, men det är absolut inga "panda hamstrar" för någon sådan sort finns det inte.

spiritedaway
0

Haha älskar när djuraffärer har en annons och så står det guldhamstrar och pandahamstrar som att det är en egen unik art. Tungan ute

Stadsrattan
0

Jepp sa de till zooaffären med de e svart bandad men de bara nä de e panda..

så vissa har sitt att de kan allt..

Men alltså va kan man göra när de lurar människor?

Dodat
0

Det gör tyvärr 99 % av alla djuraffärer på något sätt… :/

Fast jag tror inte att det vet vad det är för djur.

// Dodat :)

spiritedaway
0

Köp inte djur från djuraffär. Stöd det inte.

men något annat kan man inte riktigt göra.

Englatassens
0

Jag anser att d e fel att dra alla djuraffärer över en kam.

spiritedaway
0

#8 Även om det är en bra djuraffär så borde inte djur få säljas i affär ändå tycker jag. (och än har jag inte sett någon som är tillräckligt bra heller)

Men nu är det nog inte så många som säljer pandahamstrar. hoppas jag Tungan ute

Imasy
0

Så länge det inte är olagligt att sälja djur i butik tror jag inte djuraffärerna kommer sluta med det heller.

Men istället för att bojkotta etc butikerna borde man väl vända sig åt andra håll och försöka få igenom en lagändring istället.

Tazzar
0

#2 Hittade bara tecknade "pandahamstrar" när jag sökte. Flört Övriga var Svart Bandade.

#10 Det tror jag är det säkraste sättet, man har väl "lyckats" med andra djurslag? För tidigare har det väl sålts ännu fler arter i djuraffärer än vad det görs idag?

91Marran
0

det är Imazo som går ut med att det heter pandahamstrar. och sedan så får det djuraffärerna att sälja mer när de har ett häftigare namn.

Mvh
Mig

Stadsrattan
0

Exakt… tycker de falsk marknadsföring.

nello4ever
0

Hahahaha guud vad komiskt att kalla det Pandahamster, precis som att kalla vanliga Tamråttor(Brunråttor) för Takråtta, indisk råtta etc. x)

Stadsrattan
0

Ja håller med..