Färgen??
Vad är detta för färg?? Har själv ingen aning. Behöver hjälp!! upfödd av mig föresten :D lilla sötnosen
FLER BILDER KOMMER!!!
(mamman till hamstern hade röda ögon men det försvan med tiden)
Måste vänta med bilderna eftersom sidan ej fungerar
Det kommer fram något konstig "Sorry…" sak när jag ska lägga till en bild???
Vet ej varför och hur jag ska kunna skicka bild då
Bilden är antagligen för stor.
// Sofia
Man kan lätt förminska bilder i Paint om man inte har mer avancerad program än så 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Går att bland annat förminska bilder på Picnik också.
Snabbt och enkelt. =)
Lite gissning här. Ser ut som silverdove kanske? Bandad är han i alla fall :) söt liten kille :D
// Sofia
Eller skymtar jag kindteckningar på andra bilden? Hmm. Rödögd silvergrå kanske då? Hehe
// Sofia
Champagne eller silverchampagne skulle nog jag säga.
Och bandad då mend et syns ju tydligt :)
Om den har kindtäckningar och hätta (syntes inte på min skärm) så kan det vara en rö silvergrå.
ska kålla det ni sagt!! och se vad jag tycker..
har någon en bild på en champagne färgad hamster+??? skulle vara bra för hittar ingen bild
Tycker han är för grå/blå, för att vara champagne. Säger också silverdove. Ser dock även jag "kindteckningar" på både första, och andra bilden, men inte på tredje. Kan vara så att det bara är skugga. Annars är han rödögd silvergrå, som sagts.
vad har föräldrarna för färger?
På min skärm här hemma ser han ut som en silverdove bandad och på jobbets så såg han brunare ut :) men skulle gissa på silverdove bandad.
En r.ö silvergrå har även hätta samt underfärg och det ser inte jag på bilderna, det är nog bara att pälsen är kortare och därför ser mörkare ut vid kinderna.
Här är en bild på en ung champagne, färgen ljupnar med åldern. Tyvärr har jag ingen bild på en silverchampagne men de är ljusare..
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
#17-18 Har du någon bild på en rö sg umb? Så att man kan jämföra även med en sådan. På min skärm är TS första och tredje bild rätt lika dina färgmässigt. Dock inte TS andra bild där hamstern är betydligt mörkare. Så jag tror fortfarande mer på silverdove, och att "kindteckningarna" är skuggor, även om de sitter precis där kindteckningar "ska" sitta.
Hanen på bilden är en umb då han gav umb ungar med Hilma som var sg.
På min skärm är hamstern på bilden "gråare" ut och saknar den gula färgen som de har när de är rö sg. Ser heller ingen hätta och inga kindteckningar.
Har själv haft 5 st rö sg och han ser inte ut som någon av dem.
är han inte en bandad rö sg?
Skulle inte säga att han är en ba rö sg, däremot en bandad silverdove.
Tyckte först att han påminde om en bandad champis i inlägg #7, men så minns jag att Piixelmollan hade en bandad champis och han såg ju inte alls så "grå" ut, ute i solskenet.
tycker han inte liknar era silverdover ni skickat. Dom är för grå/brunn (mycket svagt av brun) och han är väldigt ljus.
#17 #18 är mer lik honom. Fast han har då röda ögon. Men dina kanske är äldre och haft röda ögon???
#31 alla färger kan vara i olika nyanser..
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
#31 Fast det finns bara en bild på en Silverdove i den här tråden. Övriga bilder är på Rödögd Silvergrå och Champagne.
Du vet inte vad föräldrarna till din hamster har för färger?
#32 Jag har en "vanlig" Dove bandad. Även om bandet ljusar ner färgen, så tycker jag att min är mycket mörkare än Skumbannans hamster. Trots att det är så som #34 säger, att det finns olika nyanser.
#36,37 Där tycker jag att det börjar likna något. 
Rödögd silverdove kan han nog var, liknar #36,37.
Dove är alltid rödögd.
En dove är genetiskt en rödögd svart.
Silverdove finns i två varianter heterozygot silver dove och homozygot silver dove, den ena är renare i färger utan bruna inslag. och den har dubbla silveranlag.