Vit prick på hamsterns öga.
Jo nu var det så här att min hamster har haft en vit prick på ögat i över 1 år och har inte tänkt på vad det är (trodde solen alltid speglade mot ögonen) Men nu ÄR det så att hon har en vit prick på ögat och jag tror inte att hon ser så bra.. Hon springer in ibland mot väggar och mot mina fötter när hon är på golvet. Jag har försökt skydda henne från min far (när han är full så vill han leka med henne) och han har tappat henne så många gånger på marken att jag blir vansinnig. jag är verkligen orolig att det kan ha tagit skada på ögat? Är så rädd om henne och blir så ledsen när han inte kan låta bli att hämta henne. Dum som jag var för 2 års sen så är hon inte försäkrad….. Men hon lever ju livet som vanligt och är inte annorlunda men är ändå orolig över hennes öga. Förstår mig inte på den vita prick hon har på ögat..
Har du någon bild på ögat?

Vit prick kan betyda starr, men det brukar oftast komma när de är äldre och hon har haft det ganska länge nu? Tycker du att hon alltid sett dåligt, eller har det blivit sämre nu på senare tid? Det är ju någonting som försämras med åldrn och är hon 2 år nu så är hon ju ganska gammal i hamsterår räknat.
Det här är lite utanför hamster men känner ändå att jag vill säga någonting. Du skriver att din pappa har tappat henne, vilket ju naturligtvis absolut inte är bra. Har du ingen mamma som kan säga åt honom att låta bli hamstern?
På din sida står det att du ska få hem en liten hundvalp om ett tag. En liten ras som bara är 8 veckor. Om din pappa har så dålig koll på hamstern så blir jag väldigt rädd för vad som kan hända en liten hundvalp. De kan man lätt snubbla över eller trampa på. Det behöver man tyvärr inte ens vara full för. Men då blir det ju inte bättre direkt. De flesta hund-olyckor i hemmet händer ju just när hunden är valp och man kanske inte ser sig för ordentligt, fastän man vet att man borde. Och om man inte förstår att man måste vara aktsam om djuren så kan ju vad som helst hända.
Du borde ju göra något åt det. Din hamster kan ju faktist skada sig om man tappar den :(

Ja, har avskärmat honom från min hamster. Han rör henne aldrig. Visserligen så älskar han henne men han har ju inte kontrollen när han är full. Men nu kan han inte tappa henne mer. Btw #1: Fixar en bild imorgon. Svårt att ta kort på den pricken för den är typ "genomskinligt/vitt" lite förvirrande men ska ta kort på henne imorgon
Försäkringen är inget du behöver ha dåligt samvete för, för den täcker knappt något endå när det gäller hamstrar.
Gällande pappa, går det att stampa foten i backen att han ska låta bli din hamster när han är berusad?

Han ser aldrig min hamster igen så jag behöver inte oroa mig