Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 2202 ggr
Mexxie
0

LH vs KH

Varsågoda att rösta :)

Vad är finast, LH eller KH?

Det finns ingen "Ville bara läsa tråden", "för jag vill ha svar och inte bara "Ville bara läsa tråden" xD

Tinwe
0

finns inga allternativ? :P

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Mexxie
0

Meh, den kom inte med :( Men ni får skriva xD

Tinwe
0

Jag gillar iaf LH mest, fast har själv en KH silversvart hemma som jag tycker har riktigt fin päls! :D Men över regel så gillar jag LH mest.. Älskar långhåriga hundar och katter med.. så det är inte så konstigt att jag även gillar LH hamstrar kanske Flört

/Matilda

Charlie2006
0

Långhår för mig Glad. Tycker mäst om långhår på dom flesta djuren, sen har jag nästan bara långhåriga djur här hemma Skrattande.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

spiritedaway
0

Jag gillar nog båda lika mycket.

Sigriiid
0

Korthår för min del Flört

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Superstars
0

Tyvärr kan INTE välja eftersom jag gillar båda två lika mycket…Glad

Skargardens
0

Korthår för min del, även om en väldigt bra lh-pälsad hane är mycket läckert.

[Tovab]
0

Jag vet inte riktigt än. Här hemma finns ju Gnutta, första hamstern och hon är KH. Och hon betyder ju såklart otroligt mkt för mig<3

Sen har vi Malawi, hon är LH. Bebis från Gnutta som somnade i min hand. Hon betyder också otroligt mycket för mig :p<3

Sen har vi ju även Panoma som är KH. Och hon är bara så charmig och underbar så hon kan man inte annat än älska. Sen är ju färgen mums!

Så det står väldigt jämt för mig :)

Ebba-A
0

Tycker inte pälsen spelar en dugg roll. Gillar båda lika mycket, det är personligheten som betyder mest :) Och båda hårlagen är lika fina.

Värd på Choklad iFokus

TildaH
0

Långhår. Men det är mest för att jag tycker det är svårt att få en riktigt BRA korthår.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Carjos
0

KH Glad

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

Zvintos
0

Jag gillar båda. =)

Minitassen
0

Jag tänker faktist inte på LH eller KH , jag bryr mig bara om självaste hamstern, hur den är och så. Glad

Royalz
0

Korthår helt klart :)

[skumbannan]
0

Tycker inte om att döma en hamster genom att se på dens utseende. Det är personlighetern som räknas först för mig. Men självklart tittar jag på hur den ser ut ifall jag ska köpa en hamster eller letar efter en till avel. DÅ är det ju väldigt viktigt att få rätt färg om det är till avel syft!!

Tinwe
0

#16 Men nu handlade det kanske inte om man tycker om en hamster eller ej, kanske handlar det om vad man tycker är finast :)

/Matilda

Helena1978
0

Korthår, tycker färgerna gör sig bäst på dem. Vissa färger blir väldigt diffusa på långhår. Fast en långhårig sobelhane är ju inte fy skam det heller.

Jag älskar ju mina hamstrar lika mycket men föredrar ändå korthårKyss

[skumbannan]
0

#17 jag tycker fortfarande att hamsterns utseende inte spelar någon störe roll. Jag älskar dom även om dom såg ut som en ailien xD

TildaH
0

#19 De är ju lite en "sanning med modifikation" för såvida man inte fött upp hamstern själv så har man ingen aning om temperamentet. Alltså väljer man med blicken. Jag har då aldrig hört någon som köpt hamstern som de tyckte var fulast.

När man sedan väl lärt känna sin hamster, visst, då är utseendet saksamma. Då är allt annat viktigare.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

southdakota
0

Gillar både och faktiskt, korthår är SÅ söta och lite "bebisliknande" och långhår är gosiga teddybjörnar Glad

Mexxie
0

Nä precis, vad man tycker är finast.

pigelina
0

Långhår helt klart:P Har altid gillat långhåriga djur mer:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

enbartmalin
0

KH