Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 6049 ggr
elvissspringsteen1
0

Vit satin Lh Svartögd

Kan någon lägga upp en bild på en sån?

Nessie87
0

Här hittar du en bild, se översta inlägget; Angel.

elvissspringsteen1
0

oh tack :)

Tinwe
0

#1 Är du säker på att den är s.ö och inte b.ö? Tycker öronen är väldigt ljusa :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

UlrikaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dianthus Figaro, s.ö vit satin LH.

UlrikaD
0

Ice, s.ö vit satin LH. Dotter till Figaro ovan.

Ägs av Roxie här på forumet som också har tagit bilden, men hon är på semester så jag lägger in henne här så länge.Skrattande

elvissspringsteen1
0

åh va fina dom är :D

UlrikaD
0

Ja, de är speciella. Hoppas få några fler sådana här hemma framöver.

Tinwe
0

Oh så fina snöbollar! :D

/Matilda

Nessie87
0

#3 Det var väl ögonen som efterfrågades?

Tinwe
0

#9…..m.ö och s.ö hör oftast ihop, precis som brun ögd och brun örad gör.. hihi :)

/Matilda

Nessie87
0

#10 Mina engelskkunskaper är uppenbarligen bättre än mina kunskaper i guldhamstrars färger; Satin White Fleshed Ear Black Eye, Female (Long Coat). Javisst har hon ljusa öron men det står rätt övertygande att hon även har svarta ögon. Det uttrycktes ingen önskan om specifik öronfärg så jag lade ingen vikt vid det när jag sökte.

Tinwe
0

#11 Men ojj :o jag hoppade inte på dig eller nåt.. så hoppas inte du tog illa upp :o

Men oftast är det så att är öronen "m.ö" så är ögonen "s.ö", men i vissa fall, som t.ex. albinos så kan dem ju vara antingen b.ö, r.ö eller m.ö när de har röda ögon. :)

Och vad jag vet så om en hamster är b.ö (brun örad) så är även ögonen b.ö (brun ögd). Nu snackar jag inte om t.ex. albino eller liknande.. menar typ som silversobel b.ö och liknande… Förvånad men förlåt, blir OT här! :]

/Matilda

Nessie87
0

#12 Haha, nej jag vet det, jag tog inte heller illa upp. Jag bara förklarade och konstaterade varför jag hänvisade till bilden. Det är givetvis inte omöjligt att personen i fråga har skrivit fel men då jag sökte på white black eyed så kom den upp. Jag börjar så smått inse det absurda i färger hos guldhamstrar, jag kan andra smådjurs färger på mina fem fingrar men guldhamstrar tycks vara ett kapitel för sig.

Tinwe
0

#13 Hihi, jaa :D Förstår dig :D Själv sökte jag på "vit s.ö satin" gick inte sååå bra… fick upp.. ja.. inte många bilder på hamstrar inte.. hahaha Skrattande Själv kan jag bara hamsterfärger…tror jag Skäms

/Matilda

[MissDiss]
0

Ni råkar inte ha en bild på en sån när de är runt 4:a veckor så man kan jämföra pälsen? Har en svartögd vit satin men vet inte än om han är lh eller kh Skäms

UlrikaD
0

Ice, fyra veckor gammal.

[MissDiss]
0

#16 Tack :D