Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningcampbells
Läst 2406 ggr
AnneS
0

Tumör...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag hittade en stor knöl på min lilla hamster Vivie för några dagar sedan. Hade upptäckt den innan men det var vääldigt liten då. Nu har den ju växt och jag antar att det är en tumör… Den syns inte när man tittar på henne, men om man känner under magen är det en stor knöl… Hamstrar visar ju inte smärta som oss människor har jag hört.. så kan det bästa vara att avliva henne? Hon har magrat och blivit svagare. Hennes klor har växt och jag tror inte att hon har orkat bita av dem, så nu är de ganska långa.
Jag ska ringa vetten idag. Hade blivit otroligt lättad ifall det inte var en tumör…
Vivie fyllde precis 3 år. En liten gamling som hon har itne så jättemycket kvar att leva och jag vill ju verkligen nte att hon ska lida i slutet…

Älskar henne så oehört mycket. Gråter

(Har ingen bild på henne med knölen. Kan se om jag får någon idag…)

Imasy
0

Jag skulle ta kontakt med veterinären. Men som du sägr själv är hon ju gammal och hon har kanske ont?

AnneS
0

Ska boka tid idag på smådjursakuten. Tror du man kan komma utan att boka…? Vill dit så fort som möjligt… Fast det är väl kankse bara för akutfall?

Imasy
0

Säg att det är akut så kanske de kan klämmain dig idag.

Hos veterinären häs hos mig kan jag få komma samma dag vid akutfall, men är det fullbokat under dagen så får jag komma på jourtid på eftermiddagen till exempel.

Visst, är det superakut så det handlar om liv och död så är det bara att åka dit, som vi åker till akutmottagningen.

AnneS
0

Okej. Ska göra så då. 
Tack så jättemycket för hjälpen!

91Marran
0

hur går det?

Mvh
Mig

AnneS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ringde istället. Var lite orolig för att vänta för länge om vi kom utan att boka.
Vetten svarade, som väntat, att det inte var något att göra och attt det var mycket troligt att det var en tumör. Vi kunde komma till kliniken akut när hon slutat äta och må så dåligt att de kan avliva henne. Så¨hon slipper lida alltså.
Ska se till så att hon får det så bra som möjligt de sista dagarna helt enkelt…