Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 3323 ggr
[Elin833]
1

Blåa ögon!

Jag blev helt paff när jag såg min lilla dvärghamster härrom kvällen. Tog ut henne ur buren för e av de dagliga mysstunderna och såg att hennes ögon inte var som vanligt!

Hennes ögon är svarta, men i förr går och i går kväll var hennes ögon ljusblå, likt våra pupiler! svart runt om och ljusblå i mitten.

Varför? kan de ha med åldern att göra? Sjukdom?
Han föddes november 08.

Hoppas att någon vet.

Dromprinsen
0

kan nog vara åldern som du säger :/ hon har nog tyvärr blivit blind om hon har grått/blått på pupilen… :(

//Anja

Hemsida: www.dromprinsen.weebly.com

Dromprinsen
0

fast hamstrar klarar sig bra utan syn då som annars ser dåligt endå

//Anja

[Elin833]
0

Men är det pga åldern? För det konstiga är att hon är inte blå i ögonen på dagen!

Dromprinsen
0

hmm… vad märkligt! jag har faktiskt ingen aning vad det kan vara… men troligen åldern :/

//Anja

Superstars
0

Hon kanske inte behöver vara blind utan hon kanske har starr. Starr är något som kommer med åldern på både människor och övriga djur…

[Elin833]
0

Ja för hon är lika pig som vanligt. Är väl förmodligen åldern. Hon är född nov 08

SandraLoveKaniner
0

jag tror att det kan vara ljuset på kvällen mina tänder ser gula ut i mörker och vita på dagen!!!

Dromprinsen
0

#5 det är de jag menar, men starrger väl kraftigt nersatt syn eller är jag helt ute o cyklar?Obestämd

//Anja

[Elin833]
0

Grejen är den att hon är inte blå på ögonen nu. Hon har varit det tre gånger på kvällen runt tio elva.. Men som sagt, inte längre.

Superstars
0

Kanske något litet korn (smutts) hade irriterat hennes öga om det kommit i ögat så att säga.