Hamster iFokus

Hamster

Etikettutställning
Läst 2478 ggr
Nessie87
0

Dvärghamsterförening?

Hittade ingen bättre kategori men flytta gärna om jag missat det uppenbara.

Jag spinner vidare på senaste tidens (dagens?) uppmärksammande av dvärghamstrar och tänkte därför höra mig för huruvida det finns ett intresse för en förening specifikt tillägnad dvärghamstrar.

Det är bara en tanke och jag vill inte gärna bli utskälld för att jag kommer med förslag och frågeställningar. Så jag ber alla inblandade, håll diskussionen städad och framförallt relevant, dvs håll er till ämnet. =)

Carjos
0

Svenska hamsterföreningen finns ju och där har man en dvärghamstersektion.

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

[iurochskur]
0

Jag tycker det duger bra med en dvärghamstersajt på iFokus. En förening till behövs inte.

Be-Bopz
0

Ja det finns nog inte underlag för en egen förening, svenska hamsterföreningen räcker gott och väl.

Mexxie
0

Nje…. Obestämd

Alltså inte ens gerbilerna har ju en egen förening, de dela ju med SHF så…

Jag tycker det är bra som det är.

Eller vad skulle man ha den till?Glad

[iurochskur]
0

jo, svenska gerbilföreningen finns.

Be-Bopz
0

Det finns faktist en gerbilförening, just svenska gerbilföreningen, har inget med oss att göra i shf.
En sajt är en sak, en ny förening en helt annan sak.Obestämd

[iurochskur]
0

#6 håller med dig!

MammaL
0

Tycker heller inte att det behövs en ny förening. Är nöjd med den som finns.

Mexxie
0

#5 & #6 Men om svenska gerbilföreningen finns - varför registrerar man gerbilerna i SHF då?

Okej det där var OT men jag lovar att försöka hålla mig…. var bara så nyfiken.

Carjos
0

#9 *OT* Innan Sv.Gerbilföreningen fanns så var det flera som hade hamster som även hade gerbiler så man började med en gerbilsektion för att kunna registrera gerbiler samt ta till vara intresset för dem. Sedan var det några som startade Gerbilföreningen men SHF valde att ha sektionen kvar. 

En del reggar i båda och en del väljer att bara vara medlem i ena föreningen.

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

Mexxie
0

#10 Okej tack.

Ja då ska det inte bli mer OT i tråden.

Minitassen
0

Jag tycker det räcker gott och väl med Svenska hamster föreningen.

Nessie87
0

Kanon, då får jag la försöka hålla mig utanför föreningslivet lite… ;) Tack för era synpunkter!

Tinwe
0

Håller med många föregående "talare" :) Shf duger bra som det är.. visserligen har jag ju bara guldhamstrar och en liten gammal robbe, så lätt för mig att säga kanske vissa tycker… Förvånad

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Imasy
0

Men visst var det i början av 2009 som SSF startade va? Hur länge hölls föreningen i liv, 4 månader?

Varför den lades ner, om det var bristande intresse ifrån styrelsen, medlemmarna eller något annat vet jag inte, men den kunde inte slå sig igenom då SHF var alltför etablerad antar jag.

Englatassens
0

Ja jag var ju en av dem som startade SSF…. vi var ngra eldsjälar som gjode vårt allra bästa för att kunna hålla en smådjursförening vid liv, som ett alternativ till SHF, å längre än 4 månader kämpade vi på men att arbeta i motvind tar enormt på krafterna så vi gav helt enkelt upp å vi e än i dag ledsna att vi gjorde så många medlemmar å uppfödare besvikna, men vi e ju oxå bara människor så jag tror d förstod oss som satt i styrelsen…

Jag tänker inte gå in på ngra detaljer, men så var d i alla fall!Glad

Nessie87
0

#14 Hihi, det är härligt med personer som har självinsikt! ;)

#15 Vad är SSF? Sveriges smådjursförening?