Hamster iFokus

Hamster

Etikettersajtenifokus
Läst 2611 ggr
Nessie87
1

Dvärghamster i fokus?

Hejsan, jag tänkte bara höra med medlemmarna här om det finns intresse av att skapa en ny hamstersida: dvärghamster i fokus. Jag upplever det som att många gånger är hamster=guldhamster och med en särskild sida för dvärgar skulle det underlätta sökandet av information. Som många gånger nämnts tidigare har sökfunktionen här mycket att önska så min tanke är att det blir lättare med en specifik sida för dvärgarna för nu tycker i alla fall jag att det är riktigt drygt att försöka hitta relevant information.

Ett alternativ är ju förstås att göra om kategorierna lite så att det gäller för guldar respektive dvärgar. Jag är ett litet kontrollfreak så helst skulle jag vilja ha det uppdelat i dvärgarter också men inser att det kan bli lite mycket. Däremot skulle det vara fullt möjligt på en sida för dvärgar.

Det är lite hur jag tänker, är det någon som håller med, eller har väldigt bra argument för att det är en dålig idé? Självklart skulle jag ta på mig att vara Sajtvärd.

Det är en tanke i alla fall. Jag upplever det som att det trots allt är rätt stor skillnad på dvärgar och guldar.

Jag kan ju förstås ansöka om att starta en sida oavsett men tyckte det verkade vettigt att höra om intresset finns. Självklart skall det inte vara någon fascistisk uppdelning, man kan fortfarande prata om alla hamstrar på båda sidor men det är alltså för att underlätta för dne som söker information, vilket är många av vad jag förstått. =)

[iurochskur]
0

Detta hade jag med en fundering på för några år sen, det tycker jag definitivt om man är några som hjälps åt och har intresset att dra igång en sajt.

Mexxie
0

åhååhåååå jag skrev en tråd om detta om någon kan vara Sajtvärd så är jag rysligt gärna Medarbetare för jag har själv alltid velat ha dvärghamster.ifokus

Om du söker efter det så kanske du hittar min tråd! Jag mejlade tillochmed Staffan men jag fick svaret att man måste vara 18 så om någon jag kände ville starta den så kunde jag vara Medarbetare om jag fick för sajtvärden (: (: (: (:

SNÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLLA STARTA DEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag ska se om jag hittar min tråd.

Nessie87
0

Åh vad kul att det inte bara är jag som tycker att det vore en bra idé. =) Då tycker jag att "vi" försöker så skickar jag in en ansökan. Tålamod har aldrig varit min starka sida. Givetvis inser jag att två personer knappast utgör en majoritet men vågar man inget så vinner man inget. Dvärghamster i fokus comming up!

Just nu är jag "ledig" aka sjukskriven så kommer att kunna axla rätt mycket själv till en början tills det kommer fler intresserade men Medarbetare sökes! =)

Mexxie
0

JAG HITTADE MIN TRÅD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://hamster.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=20830c44-37e2-44c0-85de-6d2ec0b2003a&GroupId=ceddd208-25df-46a2-a7d4-8abf6a2166ac&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup&ThreadListPage=2

SÅ SNÄLLA STARTA DEN DET VORE TOPPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OCH BEHÖVER DU Medarbetare, ARTIKELFÖRFATTARE SÅ FINNS JAG HÄR JAG SKULLE JÄTTEGÄRNA VILJA DET

Sorry för caps jag blev bara så glad att äntligen någon över 18 kan göra slag i saken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tinwe
0

Borde inte hamster.ifokus heta guldhamster.ifokus då?

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Tinwe
0

Tycker allt blir lite krabbigt.. men endå skulle det ju vara kul. Men tänk folk som inte vet om de olika "raserna" och vill hitta oss… Bara en tanke.. Obestämd Men det låter endå som en kul idé! Hade varit kul med kanske "undersidor" till hamster.ifokus, där en hette guldhamster och en annan dvärghamster sen undersidor till dvärghamster med vintervita, robbar, kineser och campbells..

Tänkte bara som sagt att om folk vill hitta alla på samma ställe… och det är ju lite sorgligt att splittra alla oss, jag kommer ju inte "hänga" inne på dvärghamster.ifokus isf… :(

/Matilda

Nessie87
0

#6 Det var det jag menade med att vi inte skall ha någon "fascistisk" uppdelning. ;) Jag har ingen som helst avsikt att splittra hamsterfolket. =D

Som jag tidigare skrev så anses ofta hamster=guldhamster, och många gånger vet man knappt om att dvärghamstrar finns. Detta är inte solid fakta utan min upplevelse… Min poäng är i alla fall att folk oavsett kommer att komma till hamster i fokus i första hand (min gissning), som i alla fall jag tycker kan fortsätta vara en allmän hamstersajt, då ju de flesta har guldhamstrar och det är guldhamster som menas när man säger hamster, oftast.

Min önskan är att Hamster i fokus och Dvärghamster i fokus skall ha ett nära samarbete så att inte den splittrade känslan uppstår. Dvärghamster i fokus skulle ju vara för de som vill veta mer om specifikt dvärgar, vilka är något av hamstervärldens underdogs. ;) Så jag anser att dessa behöver belysas lite extra om du är med på hur jag menar.

Jag är ju ganska så säker på att de som är medlemmar här och blir medlemmar på Dvärghamster i fokus fortsätter att vara medlemmar här. Jag är till exempel tokförtjust i guldhamster men har inte behovet av den fakta som finns här i mängder, dvärgfakta däremot… =)

Tinwe
0

#7 Ja, självklart… Men det finns mycket som många inte vet.. Vissa kallar lh guldhamster för angora, bandad svart hamster för pandahamster.. jag tror iaf att det komemr bli uppdelat… :/ Men fråga ifokus-killarna vettja :) Jag hade iaf hellre velat ha som jag förklarade som "undersidor" :)

/Matilda

[iurochskur]
0

Jag tycker att det är bra och dela upp dvärghamster och guldhamster på iFokus, är helt för dväghamster iFokus om det startas. Som Nessie skrev så finns olika kaninsorter ute på egna sajter, så varför inte en dvärghamster sajt.

Kram!

Mimmz
0

Tror dock att det kommer bli slittrat ändå, det är nog oundvikligt…
Men kan man inte bara göra en indelning för dvärghamstrar som "beteende, avel etc. etc." Fast för dvärghamstrar…

Jag menar, jag har ju ingen kontakt alls med folk från typ "hund.ifokus" (Om det nu finns ^^), för att jag inte har hund såklart…
Så jag tror absolut att det kommer bli splittrat.

Nessie87
0

#10 Som jag skrev så tror jag att de som är medlemmar på den här sajten och blir medlemmar på den nya sajten med största sannolikhet kommer att fortsätta vara medlemmar här.

Jag tänkte först föreslå precis det du skriver, men erfarenheten säger att folk är skeptiska mot en allt för petig kategorisering, varför jag tänkte att det vore smidigare att skapa en ny sajt och där dela upp det i de fyra dvärgarterna.

Mexxie
0

JAG ÄLSKAR IDEN (: (:

Imasy
0

Låser denna tråd då det redan pågår en diskussion gällande detta i en annan tråd.

Inlägget är låst för nya kommentarer