Torrfoder..
Det finns ju div att köpa.. men frågan är vilket ni kvalitativt tycker är bäst???
Tycker att egenblandat är bäst, då vet jag exakt vad det finns i, hur mycket av varje och kan kontrollera mera så att hamstrarna får i sig bra saker
. Sen tycker mina också att den som jag blandar själv är godare och äter upp nästan allt.
Har dock inte koll på vad det finns för bra märken när det gäller färdigblandad basfoder.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Mina får en hamsterblandning från Hornbach och i den blandar jag undulatblandning, finkblandning, svarta/vita solrosfrön, skalade jordnötter, "gnagarblandning premium", rispuffar. Dessa köper jag i lösvikt på Hornbach för ett vettigt pris, tror jag… Givetvis har jag inte i en massa av de feta fröerna med mera. I alla fall en av mina vintervita verkar uppskatta pellets i viss mängd men många gör ju inte det.
Jag funderar på att prova en annan hamsterbalndning som bas men vet inte vilken. Blir lite avtänd av Vitakrafts Menu när de förespråkar luktfria burar, dvs deras Foder innehåller diverse ämnen som gör att avföring och urin inte luktar så mycket men det tycker jag är lite fel tänkt. Som att det är en "inconvenience" med djur som är naturliga. Kan inte riktigt formulera mig just nu känner jag men tja, det blir nog inte Menu.
Pretty Pets har jag lärt mig att avsky redan i unga år, vet dock inte om det har blivit bättre, någon som har koll?
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Ja, vi är tydligen flera som funderar på samma sak.. JAg är ju ganska ny på detta men vet av erfarenhet inom akvarievärlden att det finns mkt som är kvalificerad dynga…
Hamsterfodret Prestige (Versele-Laga) är bra
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
Sökte på det fodret och hittade även följande foder: http://www.foderbud.se/102,puik-hamsterfoder.html
Vad tror ni om det..?
Hittade någon som skrivit följande om fodret:
Innehåll: Pellets, vete, sorghum, majskross, skalad havre, johannesbröd, solrosfrö, safflor, majskroketter, morotsbitar och skalade jordnötter. Analys: Energi/kg 12,02MJ Energi/kg 2,872Kcal Råprotein 10,96% Råfett 4,86% Växttråd (Fibrer) 7,89% Kolhydrater 60,63% Aska 3,46% Vatten 12,21%
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."