Omplaceringarna från Blocket
Här kommer lite bilder på de sex vintervita bebisar som jag köpte billigt genom en annons på Blocket. Jag vill också tillägga att dessa inte kom från en djursamlare utan från en familj som helt enkelt fått för många ungar. UlrikaD varnade mig för en djursamlare i närheten av där jag köpte dem men vi kom fram till att det inte var hon. =)
Tanken är att en av töserna, det är fem honor och en hane, skall gå ihop med min vintervita hona Babuschka men vi får väl se om jag kan pussla ihop dem. Övriga skall omplaceras men just nu känns risken stor för att det blir en eller två till som får stanna. =) De är ju tokigt charmiga, både jag och sambon är helt förtjusta.
Observera att detta inte är en annons, kommer att lägga upp en på djurannonser i fokus när det blir dags. Än så länge är de knappt sex veckor så vill att de skall växa på sig lite innan de får flytta igen och så vill jag lära känna dem bättre så att jag vet vad de har för temperament och beteenden.
Börjar med en bild på de två honor som fortfarande får bo ihop. Det hörs lite pip då och då men när jag tittar till dem så är det den underlägsna honan som ligger på rygg och piper och den dominanta nosar henne på magen som för att sätta henne på plats. Jag har inte sett dem slåss eller bitas så än så länge får de vara ihop men jag håller förstås koll på dem så att det inte eskalerar.
Här är en bild på deras bokstavligen lilla syster. Henne hittar man oftast nedgrävd i spånet. Här tittade hon dock fram. Ingen av de nya verkar särskilt störda av kameran, inte ens när man fotograferar med blixt, vilket känns mycket tacksamt.
När de kom var de som riktiga popcorn och var väldigt stressade och hoppiga. Nu har de lugnat sig betydligt och känns mycket tryggare. De sitter ju knappast still i handen men det känns mer kontrollerat nu och inte bara hysteriskt. =)
sööt ;*<3
Vad fina dom är! :D