Bejlas ungar del 3 !!
Hej! nu har Bejlas ungar som föddes 2 maj blivit små snälla, busiga troll som skuttar upp för armarna :)
Bilder kommer i massor ;)
//Anja

Vilken sötis! De e ju bara för underbara alltså!! 
Är det soblen som du kommer behålla?
MEr bilder på bebisarna? Lite snålt med bara en va! Aptitretare liksom 
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Sötplutt.
Men säger som Sigriid - mer bilder! 

haha massa bilder kommer ;D ja det är lilla Tingeling (soleln) som jag ska behålla (vildingen/upptäckaren i kullen) :P
//Anja

#6 haha så charmig bild, ser ut som en liten hamsterpistol jue ;) :D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

#7 haha ellerhur! Tycka siktar ;)
//Anja

Småsnuttarna ^^
awww, vilka sötnosar :)

Nu har både Trimma och Torit flyttat och snart flyttar Trassel också :((
//Anja

#18 jag menar att Trams snart flyttar :P
//Anja

Underbara små flarn, super söta bilder också 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

#24 dom tackar! :D
//Anja
#19 Tycker han ska bli tingad snart så jag inte gör plats för en till hamster här hemma haha.
Han är ju så fruktansvärt söt!
Trassel är för söt.
Pluttar 

#26 hahah ja han är så förbaskat söt de lilla trollet!
#27 hihi ja visst är han! han tackar!
//Anja

Idag ska jag lägga upp massa bilder :)
//Anja
_

mer bilder kommer imorgon :)
//Anja
Har Tumla skadat nosen? Tänkte på #37, eller kanske den ser ut så.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

tycka var då en riktig söt
Ursäkta.. det hände nått konstigt med hela internet, höll precis på att skriva ;) skulle stå
Tycka var då en riktig sötnöt! Och alla andra oxå förstås :).
hihii
Efter att noga ha studerat senaste bilderna har jag beslutat att Trassel är sötast
--------------

#52 Hon tacka! :D och domandra också;)
#53 han är otingad! ;)
Jag vill inte sälja Trassel! :( han är en sån liten gosboll! så otroligt lugn asså! haha alltid efter ett tag i lekhagen så kryper han iväg till nått hörn och faller i djup sömn! :3 sen är han så otroligt snäll och fluffig!! herregu va fluffig han är ! xD
//Anja

haha och en sak till som är gulligt är att han ofta sover i ett cocosnötskal så det ser ut som att han är fruktköttet ^^ haha dom som köper hanmåste ju bara få med de huset xD
//Anja

men det lär bli djuraffär för några… :/ trassel kommer det nog bli djuraffär för och tala o tumla också 
//Anja

#57 Varför? De är väl inte så gamla ännu?
Supersöta hela högen är de iallafall!

#58 de föddes 2 maj så dom är snart 2 månader, dom är asså lev. klara nu och om jag inte får dom såld så har jag bara 4 burar och dom är 7 st och mamma vägrar ha 7 hamstrar… men jag ska göra allt för o sälja dom, la ut en till annons på blocket igår så jag får hoppas att det är nån som hör av sig :)
Dom tackar! :D
//Anja

Jag skänker dom hellre till nån här på forumet än o sälja dom till djuraffär! jag HATAR djuraffärer och det här var min mardröm! att så här underbara hamstrar ska få hamna på ett så gräsligt ställe! dom är värda så mycket bättre! dom är altid så himla glada när man kommer och alla ska upp längst armen allihopa samtidigt! ^^
//Anja
--------------

#61 vad synd! :( det är de att mamma inte vill ha så många och jag får inte plats med 8 burar i mitt rum . o tänk om det inte är nån som vill köpa dom, då sitter jag där med 8 burar och 8 vuxna hamstrar i små burar.. :(
//Anja

#63 Vart bor du någonstans..?
Tänkte att jag kanske kunde ta en… Vill verkligen inte att de kommer till en djuraffär… Men jag kan bara ta en isåfall :/ , och det måste jag kolla med mamma, jag bor fortfarande hemma :/
#64 Tror hon bor i Sundsvall om jag inte minns fel ;)
Jag skulle jättegärna ta en liten bebis.. Fast det är samma sak här, jag får inte ha så många fler.
Hoppas verkligen du hittar hem åt dem. Känns så trist om de ska hamna på djuraffär :( Köp in några samla-lådor sålänge, eller stora dunaburar.
Håller tummarna! :)

#64 sundsvall :)
#65 okej :( ja jag får göra det men det är de att jag har så himla ont om plats, och jag kan inte ha burarna nån annan stans än i mitt rum för jag har en hund.. det är trångt med dom 4 burrna jag har redan… men jag kanske kan sätta de bärbara elementet i lekstugan och ha några där… men jag är rädd att det blir ganska växlande tempratur där :(
//Anja

asså jag har gjort om lekstugan till ett rum x) haha :P
//Anja
Men jag reagerar på en sak. Är den här kullen oplanerad? Annars, varför ta en kull om man inte kan ha kvar osålda ungar utan måste välja djuraffär? Jag tycker det skulle vara jättesorgligt om dessa skulle hamna på Arken eller Djurkompaniet i Birsta… :(
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin

#68 vad synd att du inte har plats! han är verkligen underbar!
#69 nej den är inte oplanerad, jag planerade flera månader i förväg men det vart så att en unge fick svansknyck så dom här ungarna går bara till sällskap och då blir det svårare att sälja dom då det finns ganska många som är intresserad av avel mm…:/ sen vart det en väldigt stor kull, det är inga problem med det men då blir det ännu svårare att sälja dom. Det är 3 stycken som har fått nya hem redan ochjag hoppas dom andra också får det… jag bryr mig verkligen om vart dom hamnar och dom ska inte till nån j*vla djuraffär SÅDESÅ
Nästa kull jag tar ska jag noga setill att det inte finns defekter i generna. Dom här ungarna kommer stanna hos mig tills dom hittar nya hem för jag har hittat en lösning på problemet med platsbrist :) och dom är så söta o goa så det blir nog inget problem o hitta nya hem åt dom.. det är bara jag som har lite humörsvängningar och tänkte dystra tankar förut :P
//Anja

Haha gu vad dum jag är! aldrig att dom ska till djuraffär! jag vet inte vad som flög i mej! jag var bara så nerstämd både pga. humösvängningar och det tråkiga vädret så jag tänkte bara negativa tankar och att jag var så hopplös att jag inte ens kan få så fina ungar sålda så jag inte kunde se någon annan lösning än djuraffär, men lugn bara lugn dom ska inte dit Anja harnya lösningar på G ;D
//Anja
#70: Ja, det var ju lite synd det där med svansknyck. =/

#72 ja sjukt synd!! :/
Bejla var försten ut att flytta, nu ska dom 2 albinotjejerna bäras ut :) en bild kommer när alla hampisarna är på plats och hamsterhuset är iordning :))
//Anja
Först och främst bör man vänta tills hamstern är gärna 6-7 månader innan man ev. tar en kull på den. Så man hinner se om den utvecklar svansknyck senare eller ej.. förhoppningsvis visas det i den åldern.
Sen, bör man va extra noga med att inte välja en partner som också har denna defekt bakom sig. För det är när det dubbleras som det kan uppkomma.
Praktiskt taget ingen linje är väl helt fri från sjukdomar, det gäller bara att välja så bra avelsdjur som möjligt för att inte dubblera defekter.. att de bär på det behöver nödvändigtvis inte vara hela världen.
Och som sagt, många i din kull är säkert fria från detta. Det är bara det att man inte vet vilka :/
Det är då vad jag har lärt mig iaf! ;P
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Trassel hade gärna fått flytta hit! så otroligt vacker!
En till fundering med knyck, hur vet man att det inte är t ex mamma som råkat skada svansen vid ngt tillfälle? Eller de är väl omöjligt att veta
--------------
#76 den här ungen föddes ju med det, så då vet man ju att det finns i kullen och att föräldrarna bär på det. Men det är inte det lättaste att avgöra vart det kommer ifrån.. speciellt iom att man inte alltid kan SE om de bär på det eller ej.
Det behöver som sagt inte alltid visa sig :/
_
#77 Ok, mindes att de upptäcktes när de fotades första gången, alltså inte vid födsel. Minns inte så bra, fniss.
Men annars borde principen påminna lite om navelbråck hos hund, där är det diskutioner hur de uppstått, är det ärfligt eller är det tiken som orsakar felet vid valpningen..?
Ursäkta Ts att jag virrade iväg lite, det var ju inte detta tråden handlade om
--------------

ni får gärna diskutera saker om svansknycke i den här tråden, det är intressant! tack odette för bra information! :)
//Anja
#79 vilken tur, för som jag minns så föddes den tösen med det? mntfoto; första bilden tog hon ju inte när de var Alldeles nyfödda utan senare.. men visst. Man kan inte vara säker på att det inte bara är en skada efter en olycka.. det är ju de som är kruxet.
_
#81 Nä, alltid svårt, hjälper inte ens om man så skulle lyfta upp ungarna dag 1 o kolla eftersom skadan kan ske vid förlossningen, eller redan skett när svansen utvecklades om det är en ärftlig defekt.
Nå, tjejen är underbart söt oavsett svansen
--------------

#75 han är otingad men det är folk som lämnat intresse ;)
#80 ja det blev superbra! :) jag ska bara lyfta ut akvariumet som jag inte orkat lyfta in än, sen slänger upp en bild :)
#81 & #82 jag tror hon föddes med det men man kan ju aldrig vara 100% :)
//Anja

nu är 2 sg tjejer ev. tingade :) så det är bara 4 kvar! men jag vetinte om jag kommer kunna sälja Tycka och Trassel! JAG ÄR SÅ KÄR! jag kommer gråta om dom flyttar! :'( alla blir så himla kär i Trassel ska ni veta! han är så lugn o snäll och fin!
Alla ungarna fick otroligt bra LH päls! Trassel är som sagt bara en enda stor hårig pälsbol med tät och fin päls, och honorna har också väldigt tät och fin päls och dom börjar få fluffiga "tussar" vid rumpa och höft :D
//Anja

Trassel är jag också helt kär i!!
Synd att jag bor hemma och bara får ha en… :/
Skulle tingat honom direkt! (Om du tillät det
haha)

#85 hihi synd! jag vill att han ska stanna men jag har inte så mycket att välja på :/
//Anja

Om jag lyckas övertala kvinnan som har ansvar över lägenheten (Och mig i nån månad till xD) att jag ska få ta hem en till.. Får jag köpa Trassel då..?
Synd när man vill behålla men inte får :/ Stackare 

Nu har både Trassel och Tycka åkt!
men båda kom till superbra hem! och det är jag as glad för!
//Anja
#88: Ja, det brukar bli ganska mycket blandade känslor när kullarna flyttar. *kram*
#87 hade du inte just bestämt dig för att börja med en..? ;)
#88 jag vet hur det känns, det är skit jobbigt ibland att ta farväl.. men va skönt ändå att du hittade fina hem! Härligt 
_

#89 ja jag är otroligt ledsen! just Tycka och Trassel var jag så otroligt fäst vid! fy vad jag saknar dom! *gråter* Trassel ska jag som tyr är få komma o hälsa på för dom bor ganska nära mig, men Tyckas nya hem är i hudiksvall! :( men dom skulle skicka massa bilder och det känns bra att jag allafall kommer få se massa bilder på lillälsklingen!
//Anja

#90 Haha, jo, det räcker med en i alla fall… synd att man blir så sugen bara och skriver i "stundens hetta"… skulle inte få ha fler än en just nu i alla fall så, du behöver inte vara orolig 

#90 ja det är skitjobbigt! :(
//Anja