Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1676 ggr
Roxie
0

Tovig rexhamster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blir snart galen. Har en LH rexpojke här hemma som får tovor i pälsen hela tiden. Har provat byta bottenströ flera gånger.. Inga sorters spån funkar.. Inte ens toalätt funkar. Han kan heller inte sova i toapapper, så han har en gammal strumpa att boa med.

Nån som har nåt tips på bottenströ?

// Sofia

BMEXX
0

Haha vilken blick "vadå jag??"

Har du testat så där strl(hur det nu stavas) strö?

// Pabblo

UlrikaD
0

Stl-strö säger jag också. Testa om du inte har gjort det innan. Funkar på mina trassel-bollar.

Mimmz
0

Vart finns stl-strö att köpa då..? Jag bor i rätt liten stad, men vi har typ 2 zooaffärer och granngården nära… Ö&B också…
Vart kan man hitta det?

Roxie
0

Aaah, det har jag ju helt glömt av! Det ska jag testa! Var finns det att köpa?

// Sofia

Tazzar
0

#3 Jag tror, att Granngården har. Men jag är inte säker. Jag har för mig, att den sortens strö från början är till för hästar. Eller är jag nu helt ute och cyklar? Oskyldig

#0 Blir han sådär tovig, bara över en natt/dag, eller hjälper det inget att borsta dagligen?

TildaH
0

Yepp, granngården, men inte alla affärer har det hemma men eftersom det hör till deras sortiment så borde de kunna ta hem det om man begär de.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Roxie
0

#5 Jag försöker borsta honom varje dag, och då är det hyfsat. Men skulle jag missa en/två dagar så är det kört. Då är det saxen som kommer fram typ..

// Sofia

UlrikaD
0

Granngården brukar ha. Bor man i Göteborg finns det även på Naturnära på Backaplan. Vissa zoo-butiker har det också, har dock inte koll på vilka.