Torr hud
Jag undrar om det finns någon bra salva eller liknande som man kan ge till hamstrar med torr hud som går att köpa i affär eller apotek (reseptfri)?
Då en av mina hamstrar har börjat få väldigt torr hud tycker jag det behövs.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Testa variera kosten mer? Det kan i vissa fall vara ett tecken på vitaminbrist. Alternativt byta bottenströ.
Däremot vet jag inte om det finns någon bra salva eller så, mer att man kan gå till botten till varför den fått torr hud till att börja med. 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Vetegroddsolja är oxå bra att ge, en liten droppe på maten
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
#1 Har testat tre olika bottenströ med samma resultat, även har jag testat att bara ha en handuk i 2 veckor för se om det blev bättre. Han får ganska varierad kost så tror inte det beror på det.
#2 Finns det att köpa i vanlig affär?
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#3 Vetegroddsolja finns att köpa i en del zooaffärer, både fysiska och på nätet.
Jag kör på vetegroddsolja och det funkar finfint för mina. =)
Gamlingen som hade torr hud förut, har fått mycket bättre hud och päls.
#3 Alla butiker som säljer hästgrejer har de, ges ofta åt hästar + vanliga zoobutiker förstås.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Då får jag ta en trip till djuraffären nästa vecka efter jobbet
.
//Frida
Ja, då är det nog inte ströet eller maten iaf.. hoppas det funkar med oljan :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jag har börjat ge Simon vetegroddsolja och på bara några dagar har han blivit mycket bättre! Så testa det:)