Hamster iFokus

Hamster

Etikett: off-topic
Läst 12096 ggr
Nicolina
0

OT - Pinsamma historier som hänt dig!

I denna tråd tänkte jag att vi kunde berätta små eller stora pinsamma saker som hänt oss!

Jag kan börja med en story som hände för exakt en vecka sen!

Hästarna i stallet där min medryttarhäst står har nu fått gå ut på sommarbete, dock inte alla hästar utan några står kvar. Just denna dag träffade jag min kompis (Emma) och hennes häst i stallet när jag var på väg ner till sommarhagen igen efter en ridtur, Emma ber mig att komma upp igen till stallet efter att jag lämnat min häst i sommarhagen och när jag då knatar stigen tillbaka igen bredvid viterhagarna hör jag plötsligt mitt namn ropas "Niiiiiicooooo"…. jaha tänkte jag, har Emma fått syn på mig och vill att jag ska ta en annan väg och möta upp henne? Så jag svarar naturligtvis högt och ljudligt "jaaaaaaa" och hör ännu en gång Emma ropa "Niiiiiicooooo". Själv svarar jag igen ngt irriterat "jaaaaaa, vart är du dååå??"

Tills jag ser ngt i ögonvrån… en utav hästarna som är kvar istallet och går i hagen bredvid stigen jag går på springet upp till skogen och vidare upp till stallet… långsamt jobbar min hjärna och svagt i bakhuvet vill jag minnas att just den hästen heter desamma som jag, eller ja mitt smeknamn dvs. "Nico".
Så det var alltå denna häst ägare som hade ropat och jag svarade… piiiinsamt! Kan lova er att Emma skrattta så hon tjöt när jag väl lomat upp till stallet och berättade vad som hänt^^ Och jag pratade inte med hästen ägare heller ; )

emmsaaan
1

#0 Haha! :)

Jag kan ju berätta om en pinsam sak som hände idag. Vi hade skolavslutning och jag hade en klänning. Och det blåste rejält så jag fick hålla i klänningen så att den inte skulle flyga upp. Men sedan skulle vi gå hem, jag och en kompis. Och så gick vi där och jag hade värsta greppet om klänningen. Men sedan tappade jag min ros och var tvungen att släppa klänningen, och precis då så kom det värsta vinden och blåste upp min klänning så man såg mina trosor. Jag fick panik och tog ner kjolen och vi skrattade så vi grät. Men typ 3 sekunder efter så kom en gubbe på motorcykel, jättesakta. Han hade åkt bakom hela tiden och alltså sett under min klänning. Och han åkte förbi oss, kollade lite knasigt och sen gjorde han "tummen upp" åt mig! Det var pinsamt ^^

Nicolina
1

Hihi! Sånt vill man INTE vara med om och värre är det ju när folk ser en… och usch vilken gubbe ni hade efter er!? Uäck!

emmsaaan
0

#2 Ja, äckelgubbe >.<

Putt, dela med er av era pinsamheter nu då! ;)

Sara87
0

#1 Men fy vilken snuskis :S

#0 Den är ju så kul! ^^

Nicolina
0

Ja kom igen nu, dela med er… det är ju kul att skratta åt andras pinsamhet!!^^ ; )

#4 Haha, tyckte inte jag när det hände men nu efteråt kan jag bara skratta åt det hela!

mocchino
0

Ja hade jag kommit på nått hade jag gärna delat med mig men just nu står det still.. Och då brukar jag vara rätt duktig på att vara med om pinsamma saker.. :P Fast inte lika mkt som jag brukar höra fel.. Och sånt kan ju oxå bli pinsamt ibland.. :P

// Nathalie

calypto
0

jag kan väl berätta en då. Jag var på skolgården och jag och min kompis hade båda korta klänningar på oss =P Helt plötsligt kommer en vind och så flyger min klänning upp. Fast till skilnad från emmsaaans historia så var typ alla ute och solade, killar som tjejer och såg detta xD Jag blev röd i hela ansiktet och försökte skratta bort det. Alla typ tittade på mig =/ Fast det var ganska nära sommarlovet så jag hoppas alla har glömt det nu ;)

Denna kommentar har tagits bort.
Englatassens
1

Då har jag en å berätta!!

Förra helgen när d var sååååå varmt så for jag å min Mats iväg å skulle bada å sola… Han höll på å parkera bilen å jag stod utanför å babbla i tfn å kika samtidigt in i baksätet å såg en påse turkar (laktits godis som heter tyrkisk feber) å ropa då till Mats:

" Turkarna ligger i soolen" …..

Både han å folk vände sig om å kolla på mig å d tog en stund innan jag fatta att d misstolkat hela grejen… d va riktigt pinsamt d… Generad

Mikis75
1

#9 *tokskrattar* Så dumt det kan bli ;-)

Nicolina
0

#7 & 9 Skrattar så jag dör! Haha, det är så himmlans roligt att läsa om andras små pinsamheter… får man tycka det? Generad

mocchino
0

#11 Skadeglädjen, den enda sanna glädjen! *asg* Flört Skrattande Räcka ut tungan Oskyldig

// Nathalie

Nicolina
0

#12 Där satte du nog huvet på spiken Räcka ut tungan

Englatassens
0

Hihi… visst får man skratta åt andras pinsamheter…Räcka ut tungan

Hoppas på fler härinne!!!Glad

Sara87
0

#9 haha, den va bäst! XD

Skane-Maria
0

kul tråd!Glad

kajsa_karin
2

det mest pinsammasate jag varit med om när jag gick i andra ring.

Jag var så trött så jag somnade på lektionen. Så jag börja snarka sedan trilla jag av stolen. Då vaknade jag.

Min lärare sa: Godmorgon Fröken Wretström

alla skrattade det var så pinsamt

Nicolina
0

#17 Oppps ; )  Jag har också lyckats somna på en lektion, så min lärare kom fram till mig och undrade om jag mådde bra, om jag sov och åt ordentligt…^^  Pinsamt det med!

[VictoriaR]
0

#17 haha,vad dryg lärareXD

Johanna_195
0

#11 hahaha pinsamt

NadjaFilur
0

Hihi,Jag kan berätta en ganska rolig..

Det var kväll,Och det var en kvinna som ringde från försäkringskassan och sökte min låtsaspappa, Det var jag som svarade.Och min syster brukar alltid skojas så när hon ringer så jag sa : Sluta då! Du är inge rolig Fatima! sen sa hon bara:Va?? Undrande. Osv. osv. Inte förrens efter fem minuter märkte jag att det inte var hennes nummer! Hahahahha!! xD

visp
0

OK, Kan väl berätta en liten historia som hände en tjejkompis till mig. Hon ringde hem till mig när jag fortfarande bodde hemma.. Hon e aningen skruvad, så hon bestämde för att säga baaaajs, bajs, baaaaajs.. om och om igen när "jag" svarade.

Dock var det inte jag som svarade, det va farsan. Han blev aningen ställd och hon skämmdes :D.

/Kristoffer

[VictoriaR]
1

#22 Har varit med om en liknande berättelse..

Jag och några kompisar skulle på fest,och jag var i bokhandeln med en av de och köppte ett kort.När jag skulle ringa till min andra kompis och fråga om kortet var bra så var det tyst i luren.Min kompis brukar "skoja" ganska mycket så jag började skrika:"Luba svara da,hallå eru helt dum i huvudet jag har inte hela dan på mig,svaaara pucko!!!!!"

Svaret jag fick var:"Det är Lubas mamma,om du väntar lite kan du få prata lite med Luba.."

gissa om jag skämdes!Generad

Sara87
1

#22 XD Stackars din kompis :D

På tal om telefonsamtal så kom jag på två pinsamma…
Jag ringde en kompis å trodde det va hon som svarade så jag började prata som vanligt liksom "va gör du?" osv, tills rösten i telefonen sa "vänta ska jag hämta Sandra". Jag hade alltså pratat med hennes storasyrra Madde, en ganska lång stund dessutom, kändes det som åtminstone :D

En annan gång ringde jag till en annan kompis å nån svarade "Ludvikapolisen" (eller liknande) å jag sa "oj då har jag nog ringt fel", men det hade jag inte. Det va kompisens låtsaspappa som jävlades med mej ^^ Lite smått pinigt… :D

Racso
0

#17 det är inget ovanligt att somna på lektioner för mig. Denna gång fick jag reda på utvecklings samtalet att jag hade slott rekord Räcka ut tungan Hade klarat hela 11 gånger denna terminen(Vår)Oskyldig

mandizen-
1

HAHA gud vad kul å läsa era pinsamheter. Jag kan börja med att berätta när jag och min pojkvän var på coop här i Oslo för att handla..
RIckard som han heter tog en melon och la i korgen som stod på golvet. Då passade jag på att klappa honom på rumpan när han böjde sig ner, sen smög jag åt sidan så han inte såg mig nä han vände sig om. MEN då stod där i stället en tant och skämdes och sa "Det var icke Meg!"

Jag stod och skrattade lite längre bort, det var så himla kul !

Englatassens
0

Haha… den va rolig!! Men stackars tanten…Flört

mandizen-
1

#27 Hehe ja fast rickard förstod ju att det var jag så han sa till tanten att han visste vem det var. :) hahaha

eliiiiasson
0

jag kan väl också berätta en..Jag och min kusin malin och min kusins kompis linnea var ute och hade inget att göra så vi tänkte att vi skulle ringa min kompis Robin och fråga om han ville leka kurragömma med oss..jag ringde och då svarade Robin (trodde jag) och jag sa "hej vill du leka kurragömma med mej och malin och linnea"," visst, sa hon Men de är inte robin de är robins mamma"

Jag malin och linnea skrattade så att vi höll på att dö.. ^^

Sara87
0

putt

Sara87
0

putt

Imasy
0

För några år sedan när jag var aktiv i krogsvängen och fick nån ful fisk efter mig som trodde att jag var dötänd på honom och ville absolut ha mitt nummer för träff.

Visst fick han ett nummer stackarn. Men det var inte mitt :P

Kan säga att jag skrattade gott inombords de gånger jag delade ut "mitt" nr, som i själva verket var polisens växel nr, och den där fula fisken såg så stolt ut över att ha raggat upp ytterligare ett nummer den kvällen ;)

Numer är det inte jag som står för pinsamheterna, utan min son Skäms

Var på stan nu på eftermiddagen, och på torget gick det en punkare med en ordentlig tuppkam. Min lilla gosgris är inte direkt diskret av sig, utan både pekar och vrålar:

KOOOOOLLLA MAMMA!!!! HAN HAR TOKIGT HÅR!!! HAHAHAHAHAHA!!! KOLLA MAMMA! KOLLA PÅ HANS HÅR!!! HAHAHAHAHA! Skäms

och den historian om dvärgen/tomten har jag väl berättat? Skäms

Sara87
0

#32 haha, bra gjort ^^

Det va ju gulligt, herregud barn får säga sånt XD

Nääe, berätta!

Imasy
0

Okej, historian om dvärgen ;)

Jag och alex genar genom sjukhuset på väg hem, och uppe i entren möter vi en dvärg/kortväxt person.

Han hade väldigt mycket skägg, sådär som tomten har, fast han var ju inte gammal och gråhårig iof.

Min käre son pekar på karl och vrålar " TITTA MAMMA! EN LITEN TOMTE!!"

Tck och lov så hade ungen nappen i mun och sluddrade lite, så med lite tur hörde inte gubben riktigt vad han sa, trots att han stog 1-2 meter ifrån oss.

Kan säga att det var en mamma som sprang ut därifrån fortast möjligt och tittade i taken och låtsades om som ingenting ;D

När vi var nere på stan idag så mötte vi även Sambons kompis, som är typ halvflint och resten har rakapparaten ätit upp, så han är helt kal. Så jag, Micke och Alex stannar och pratar med kompisen, och efter ett tag så säger ALex, Titta mamma, den där GUBBEN har ju inget hår! ;D Nu var det ju iof någon vi kände, men det hade ju lika gärna kunnat vara en okänd ;)

En annan sak som är "jätteskoj" när ungen är med på affär. Av nån anledning så ska han påpeka vad folk har köpt. Som tex HAHA!! TITTA! TANTEN HAR KÖPT JÄTTEMYCKET GOOOODIS!! och så känns det som att den där tanten känner sig som värsta köttbullen som ska gå hem och trycka i sig ännumer godis Tyst

Sara87
0

haha, ungar är för underbara XD

vekan
0

#24 Jag har varit med om samma sak för ett par veckor sedan

Vi hade glosor i tyska till läxa.
Jag hade glömt gloshäftet i skåpet så jag skulle ringa och be min kompis om glosorna.
Hennes lillasyster och hon har precis samma röst.
Jag ringde upp henne och frågade om hon kunde ge mig glosorna och sedan började jag pladdra på om allt möjligt.
Hennes lillasyster hade bara sagt "hallå", alltså inte presenterat sig med namn eller nåt så jag trodde det var min kompis.
Jag pratade med henne i flera minuter innan hon bara "*fniss* jag är inte maria, jag är ****."
Jag: Ojj… får jag prata med ***** då. Skäms

Imasy
0

En pinsam sak jag har gjort i min fjortis ålder var att göra slut med en kompis kolle åt henne ;D

Vi lät så lika på rösten i telefonen att många gånger tog våra föräldrar fel.

hon vågade inte göra slut över telefonen själv och kastade över luren till mig, och förhållandet var över av en inget ont anandes fd pojkvän ;D

aliciia
0

Kommer inte gå något, men jag va i skolan, i kemisalen , åså koncentrerade jag mej jätte mkt, bärde 6st (tror jag det va) provrör,
åså råkar min ena kompis Sara knuffa  en annan kompis, sofia.. åså tappar hon ett provrör, så hon halv skriker till, å då blir jag rädd å tappar alla provrör i backen, alla får sönder (a) å min lärare är inte den snällaste :D

Hamstersr2cute
0

oj, här komme rjag babbla på i timmar! xD
men den här historien kommer jag nog aldrig att glömma ;P

det var en gång då jag o min kompis skulle in till stan o shoppa lite, vi provade kläder  typ hur länge som helst xP efter det hade våra händer blivit helt röda efter att provat så många jeans-byxor.. Så vi gick till cafeterian o tog en paus. Vi var rätt törstig, så jag drog fram mina pengar för att köpa milkshake till mig och min kompis. Kassören gick bort för att hälla upp milkshaken och knappade sedan in summan på kassapparaten. Han sa att den kostade 40 kronor. Men snabbt och surt sa jag: Nej. Det blir 34.
Min kompis bara stelnade till av förvåning när hon hörde hur uppkäftig jag var. Hela kön bakom mig trodde att jag höll på att pruta på en milkshake XD
Kassören sa sedan: nej, det blir 40…?
Men jag fortsatte säga nej, "17+17=34. så det så." sa jag.
då reste min kompis sig och sa lite tyst: du… det är en läsk som kostar 17…
Jag blev helt illröd! och kassören bara skrattade åt mig!
efter det betalade jag honom 40 kr, tog milkshaken och sprang därifrån XD
sedan dess har jag aldrig satt min fot i den cafeterian igen… Skäms

Achatina
0

På gymnasiet hoppade jag omkring i internatet och in i min kompis rum som pratade i mobil. Jag trodde att hon pratade med en kille i trean (bondeklassen) på skolan eftersom deras konversation var så skruvad och hon hade pratat om att hon skulle prata i mobil med den killen. Så i alla fall hoppar jag fram till henne och skriker in i mobilen "Är det sant att bönder kn***ar med traktorn?!" och sen hoppar jag vidare. På golvet utanför hennes rum stod en av våra killkompisar och kved av skratt. Det visade sig nämligen att den hon pratade med var hennes pappa. 

Oskyldig

dunaluva
0

#40, HAHA! KLOCKREN! ;D

- Ellen

errare humanumest ignoscere divinum.

Achatina
1

#41 Mjo ^^, Jag blev mobbad efter det, speciellt av killkompisen. Men jag gav igen på honom senare ^^

Roborovski
2

haha jag kommer ihåg en gång när jag hade kemi , min kompis är kort och vi har även en kille i klassen som är kort , och just den dagen så hade de liknande tröjor på sig o jag ser ju då "min kompis" och går fram och daskar "henne" där bak och ba : men tjeena bruden! men ja , det var inte min kompis bak som jag slog till ;)

Hamzter95
1

#38 ungefär liknande för mig ,, vi var en klass som var på en hel dag på den nya skolan vi skulle börja på (den jag går på nu) och då var vi i kemisalen och så stog det massa rör och glas på ett ställe och jag går såklart förbi där och "fixar till håret" likzom asså ah och då mina klumpiga händer bara helt plötsligt putta ner ett sånt där glas i golvet och det var jättepinsamt! Jag bara ehm….. hehe ojSkäms (kommer inte ihåg ja gick typ bara bort en bit och ställde mig brevid min kompis och låtsades som ingenting x'D ) LYCKAT,,,, men iallafall så skulle vi sluta dagen där när det hände ^^ Och sen den dära läraren (schyst typ) hon är ledig från skolan nåt år och hon har förhoppningsvis glömt det xD

Martell1234
0

oj, oj! OMG vad kul det är att läsa om andras pinsamheter… här kommer en(3) från mig också..Skäms

Förut, på min förra skola så hade vi inga toaletrter i tjejernas omklädningsrum. Och då en gång efter gympan blev jag AKUT kissnödig… hehe.. då gick jag ut i bara handuk.

(håll i er nu)  Då kommer en kille i min klass och drar av mig handduken.

Jag har en till.. Om man är helt ensam hemma kan man ju strunta i att låsa dörren eller till och med lämna den öppen när man går på toa… jag var kissnödig nu också…

Så jag drog ner byxorna och satte mig. Sen märkte jag att dörren stod halvöppen så jag sprang allt vad jag hade..

När jag var på ikea med min pappa och mina syskon så tog vi en korv, läsk. Då när vi kommer ut så släpper jag världens största rap…Skäms

ALLA TITTAR PÅ PAPPA! HAHAHAHAHA!!!!XD

Martell1234
3

När jag var liten var jag på badhuset med pappa.. jag var även väldigt busig så jag försökte dra ner badbyxorna på honom. När jag har hållt på i några minuter så lyckas jag… men fel person=O!

Också när jag var liten så hade jag jätte blöta strumpor en gång på avslutningen, så jag gick först till min "pappa" som jag såg bakifrån och sa pappa, pappa, pappa, pappa OSV. Oxå vänder sig en gubbe om och det är inte min pappa XD

Sen går jag till "mamma" istället men det var min kompis pappa :O

Ebba-A
0

Låser tråden eftersom allt OT ska hållas i Klotterplanket.

Värd på Choklad iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer