Första Dejten -Kanel & Vilja
Igår fick jag äntligen hem min älskade Kanel.. han har ju varit utlånad för parning och jag måste erkänna att jag blev förvånad nu över hur "hel" jag plötsligt känner mig. Det har ju inte direkt varit tomt utan honom iom att jag har så många andra djur här hemma som fyller upp tiden hehe, men nu är min hamster liga äntligen komplett igen!! Han har fått sååå härlig päls, jag kände knappt igen honom 
Så, igår alldeles lagom till hans ankomst så brunstade Vilja. Jag har ju planerat den här kombinationen länge nu, men inte trodde jag väl att de skulle ha sin första date så fort han kommit innanför dörren 
Det är verkligen en kull jag ser fram emot, både Vilja och Kanel är helt underbart lugna, goa å fina.. såå mysiga!!
Så håll tummarna nu att det tog, ev barn bör i såna fall komma kring den 8 Juni.
Väntar mig Choklad i Långhår, även satin!
(Pappan är då Kanel å mamman Paradisgårdens Vilje)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Sniffar lite diskret.. 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Hehe :P
Grattis!
// Dodat :)
Vad skoj! Håller tummar och tassar här hemma.
Grattis! Hoppas det blir ungar och att allt går bra:)
Är kanel silverchoklad? Han ser så ljus ut :)
// Sofia
Men hallå, nu blev jag helt förvirrad
, sitter o stirrar på almanackan att det ska byta till juni månad!
Skäms på er som förvirrar en stackars virrpanna på detta sätt
*You Got Mail*
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Hahaha lilla casanova, hinner knappt hem innan han måste charma nästa tös.
Lycka till! :D
// Pabblo
Så kul! härligt, och lycka till framför allt.. *hihi* :D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Men jisses vad han har ljusnat, känner knappt igen honom ju.
#5 Jag har reggat honom som silverchoklad.
Men vad spännande!
Då blir Vivaldi förhoppningsvis morbror inom en snar framtid då. ^^
Tack så mycket alla!! Ja men visst är han choklad alltid, bara det att färgen längst ut bleknat, ganska mycket till å med. Han är mest grå där 
Jag känner knappt igen honom själv hihi
#6 haha. jag hade inte vågat hoppas på att det skulle bli tidigare bara ;)
#7 ja vet! haha, han får så många flickor min lilla boll, detta blir dock hans sista kull- sen sätter jag stopp vare sig han vill eller inte 
_
#10 a just de ja.. det har du rätt i, jag tror det blir fina mjukisar i denna kombination iaf.. Vilja är minst lika lugn å charmig som Kanel 
_
Ååå då får du dina chokladisar … "you biggest chocolate lover ever" 

#13 precis! har man svårt att få tag på det man vill ha så får man fixa det själv hihi
_
nämen så himla kul ju!! :D
Hoppas det tog nudå, och att det kommer små chokladfluffar i juni.. :'D
Vad kul!:) Hoppas att det kommer många små chokladpraliner!
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
#15 hihi jaa, det är bara att hålla tummarna nu! Många söta, goa fluffon vill vi ha 
#16 det kanske t.om blir praliner med strössel på, eller vad det nu heter det där som är ovanpå hmm. Mini strössel kanske 
_
Nya bilder på pappa Kanel- slappare kan ingen vara haha söta lilla skrövel.. han ser dock nästan lite elak ut tycker jag? Trots att han är from som ett lamm 
såå glad att han är hemma igen.. jag känner igen hans personlighet, men läskigt nog inte hans yttre. Nedrans päls han fått 
_
Mums, vilken kille
*Hoppas de blev bebisar på första försöket*
--------------
Åhh, Kaneliiis! ;D Så fin är han.. 
/Matilda
Vägde henne i helgen, hon väger ca 202 gram.. skall väga henne sen till veckan å se om det rör sig något. Inte sett någon brunst än iaf. Men kan ju hända att man missat den
- Kanel med.. hmm, morgonfrilla (??)
_
Hoppas att det blir några ungar!
O tänka sig att jag inbillade mig att han fick mindre hår för varje dag han var här hemma hos mig ^_^
#22 ja då måste du haft inbillnings sjukan helt klart
Gjort en fin bild på blivande mamma Vilja, så nöjd med ramen runt hihi
_
Vad fin hon är! ååh, kommer inte kunna se på bebisbilderna
Kommer jag hem till dig och snor en bebis sen ^_^
Enligt mina beräkningar (vilket jag räknat fleeera gånger, hihi) så är det nu mindre än 1v kvar, hihi
--------------
#24 ja men du har ju halvsyskon till denna kull iaf, så det är ju alltid nåt ^^
#25 haha ja men då kan du meddela mig sen när det är 3 dagar kvar så jag inte missar att ev. sätta henne i bäbisburen. Skönt att andra kan hjälpa en att räkna på fingrarna hihi *nickar tacksamt*
Vilja bara sover och sover, hon verkar ha en trött period nu så jag har inte direkt kunnat kolla henne.. eller se någon brunst. Men samtidigt så tycker jag att det finns en viss charm i att bara vänta å se.. För jag blir bara nojjig om jag ska hålla på å kolla en hona hela tiden. Jag blir bara stressad å uppjagad 
_
#26 Tre dagar kvar
--------------
Wiiiiee! *längtar* :D
/Matilda
Hon står på samma vikt än, 214 gram. Skall se nu i helgen om hon går upp något eller om man kanske kan se nån liten bäbis mage, men jag tycker att hon känns lite bulig på magen ;)
_
hon gick upp ytterligare i vikt igår, började även se en mage och då stod vågen på ca 218-220.. Och nu ikväll är hon riktigt stor! Min lilla gumma, nu är jag verkligen skit nervös 
Bebisarna är beräknade imorgon eftermiddag/kväll… Håll tummarna nu att allt går bra!!
*Världens vackraste flicka*
_
Sicken tjockis!
Jag och blivande morbror Vivaldi håller tummarna! 
#31 tack Ninni! Jag är så spänd nu *bara positiva tankar puh*
_
Håller tummarna för fullt
--------------
Men shit vilken mage! Håller tummar och tassar här hemma.
Ojj vilken snygg tjockis, haha! :D Lycka till nu lilla kickan! Jag tror det kommer gå så bra så! 
/Matilda
ojjj, tjockiis! :] men otroliigt söt!
hoppas de går bra <3
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..
Jag tror att allt har gått bra iaf.. hörde lite pip för en stund sedan så de har kommit nu åtminstone :')
Jag håller tummarna att de flesta överlever å att det inte tillstöter några komplikationer.. Men so far so good *peppar peppar*
_
Grattis!! Håller fortfarande tummar och tassar att allt går vägen.
Rosie har blivit storasyster (halvt iaf) :')
Grattis!!
// Pabblo
Vilken mage!
Tjusigt!
Och såklart : Grattis till bebisarna!!
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

--------------
Grattis till bebisarna ^^
Tack allihopa, hon var en riktig liten tjockis igår alltså.. men nu ligger hon inne i boet heeela tiden.. jag som vill titta till henne *får slänga ner lite käk så kanske jag får en skymt av henne*
Ska bli kul att se sen hur många hon rymt där inne 
_
Grattis Odette!! Hör att ni hamster-vänner är som mig när jag får yngel på mina diskusar. Jag kan inte se mig mätt på dem utan sitter med näsan mot rutan… Hoppas det blir många fina… Kram Annie
Grattis till bebbarna. ^^
#44 ha ha, näs- avtryck fulla rutan då med andra ord 
Tack Ninni! ^^
_
Grattis! :D Hoppas det blev många^^
#47 fortfarande alldeles lugnt i boet, inte sett till mamma Vilja ännu.. men med tanke på magens storlek innan nedkomsten så skulle jag bli förvånad om det bara ligger två små pluttar där hehe 
_
Hon kommer nog fram snart!! :D spännande nu :P
/Matilda
#49 hihi jaa.. hon sprang ut en tväris, sen tillbaka till boet igen. Så nu är det bara att vänta 
Å som jag sa per mess, så kan det även bli rex i denna kull då Viljas mamma Fjäril nu fått rex i hennes kull… Jag kommer inte att kunna välja choklad bäbis alltså, längtar tills de är drygt en vecka å man kan kika på dom 
Uppdatering kommer allt eftersom ^^
_
Ja, fy vad spännande det är :D skönt att hon gick upp en sväng så du iaf vet att hon mår bra osv! ;) du kommer ha värsta babyboom hemma ju ;):D
/Matilda
Fina dom är.. blir nog kanon det dära =)
räknat dem idag, det är bara 8 st trots hennes stora mage.. så jag hoppas alla överlever nu! alla är nämligen redan bokade, så frågan är ju om de räcker till alla.. hihi
_
hahahhaa, kul att du fick så många :D (y)
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..
#54 ja det är ganska lagom, men jag hade hoppats på iaf 10 ;) Men jag är glad så länge dom är friska å glada å växer på sig fint ^^
_
Efter många om och men så har alla 8 lyckats överleva, en bäbis fick ju agera broccoli där ett tag då mamma Vilja fick för sig att stoppa den i kindpåsen som om den vore en grönsak *hemska tanke*
Men tog ett par hastiga bilder nu då de är 2 v. och börjat öppna ögonen… goingarna är ju såå charmiga när de druttar runt i buren på vingliga ben 
Storleksskillnad unge/mamma 
_
Vilka sötis bebisar
--------------
Jag glömde ju skriva hur underbara o gulliga o kramgoa de är
--------------
#58 ja men visst är dom- dom ser såå himla små ut om man jämför med min äldre kull 
Tiden går SNABBT! Den andra kullen är ju redan 3 veckor, så dessa barn kommer väl nästan hinna växa ifrån mig innan ja ens hunnit blinka 
Men jag ser fram emot i helgen eller så, när man kan börja peta på dom wiiie *ler*
_
Men åhhååå vad söta dem små är! Får nästan tårar i ögonen så söta dem är jue! 
Och mamma Vilja, hon ser så pigg ut! :D
/Matilda
#60 ja, hon ligger mestadels på dem eller springer och hämtar in dem.. men hon är väldigt lugn. Vill inte ut så mycket, bara korta stunder nån gång per dag. Hon har blivit tunnare av diande.. det har hon, men hon är ju fortfarande stor 
_